יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האיחוד האירופי קורא לחקירה מיידית של אירועי ההשתלטות על המשט

האיחוד האירופי קורא לחקירה מיידית של אירועי המשט שנקלעו לעימות אלים וקשה. האחראית על מדיניות החוץ באיחוד: "על צה"ל להעביר מיידית את הסיוע לעזה, זו תגובה בלתי מידתית"

איתן פריד, י"ח בסיון תש"ע - 31/05/2010 11:28

שוב: שעות ספורות לאחר הדיווחים על ההיתקלויות הקשות שבין חיילי צה"ל לבין מאות משתתפי משט המחאה לעזה שתכננו לבצע לינץ' בחיילי הקומנדו שהגיעו לעצור בעדם מפלישה לשטח ישראל, האיחוד האירופי קורא לישראל להעביר מיידית את המטען שבספינות לעזה, ולחקור באופן מקיף את האירועים שהביאו למספר הרוגים רב ועשרות פצועים.

האחראית על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון, קראה לישראל נקראה לאפשר העברת סיוע הומוניטרי לרצועה.
דוברה של אשטון מסר, כי היא מביעה "צער עמוק לאור הדיווחים על הרוגים ואלימות, ומוסרת את אהדתה למשפחות ההרוגים והפצועים".

עוד נמסר כי "בשם האיחוד האירופי אשטון דורשת חקירה מקיפה של נסיבות האירוע, והיא קוראת לפתיחה מיידית, מתמשכת וללא תנאים של המעברים לעזה לצורך העברת סיוע הומוניטרי וסחורות לרצועה וממנה".

טורקיה הביעה זעם רב על התקרית, ושגריר ישראל נקרא לשיחת בירור ונזיפה. מפתרעים מיידים אבנים לעבר בניין הקונסוליה הישראלית באיסטנבול והפגנות בכל רחבי המדינה המוסלמית גרמו למשרד החוץ לקרוא לכל הישראלים שבטורקיה לעוזבה מיידית.

אירלנד אף היא מסרה באמצעות שר החוץ שלה, מייקל מרטין, כי הם מודאגים ביותר.
"הדיווחים מהווים תגובה בלתי מקובלת לחלוטין מצד הצבא הישראלי, כלפי מה שהיה משימה הומינטרית שניסתה להעביר את האספקה הנחוצה לתושבי עזה", אמר מרטין. במשט השתתפו שמונה אזרחים אירים.

  1. 1. שיבלבלו למישהו אחר את המח - הצביעות שלהם עוברת גבולות
    אייל 31/05/2010 13:30
    שיתעסקו במה שקורה בצ'צ'ניה ובהפרת זכויות הכורדים ע"י טורקיה...