שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נחשף סיוע סורי - איראני לחיזבאללה

עיתון ה"טימס" הלונדוני חושף הבוקר תצלומי לוויין המראים בבירור אנשי חיזבאללה מתפעלים בסיס טילים שהגיעו מהצבא הסורי והאיראני - בתוך סוריה, ומשם הם נשלחים ללבנון. הטיימס: "ישראל מתקרבת לתקיפה משמעותית בסוריה". סוריה: "זה לא עניינכם"

איתן פריד, ט"ו בסיון תש"ע - 28/05/2010 09:00

אישוש ברור: החשש הישראלי מפני סיוע צבאי שוטף של סוריה ואיראן לארגון הטרור חיזבאללה, מקבל הבוקר אישור בריטי. העיתון הלונדוני "טיימס"  מפרסם היום (ו') תצלומים של מתקן סודי בסוריה, בו נראית בבירור אנשי חיזבאללה, מתפעלים בסיס טילים שממנו מוזרמות כמויות אמל"ח ללבנון, לשימוש ולהתרעה נגד ישראל. מהמפעלים מועברים אמצעי לחימה, והכבדים שבהם: טילי קרקע-קרקע.

על פי העיתון, שטוןען למתיחות על בגבול הצפוני של מדינת ישראל על רקע הסיוע השוטף שלו זוכה נסראללה ממדינות ערב, הבסיס ששוכן ליד אדרה שבסוריה, צפונית-מזרחית לבירה הסורית, והוא כולל גם מבני מגורים לאנשי חיזבאללה על האדמה הסורית. אין זה הבסיס היחיד על אדמות סוריה.

העיתון הבריטי טוען, כי למרות שהעברת הנשק שנחשפה לפני מספר חודשים (טילי הסקאד שישראל חשפה את העברתם מסוריה ללבנון) לא הותקפה בהתקפת מחץ ישראלית, על רקע הגילוי החדש, ישראל אינה מתכוונת לשתוק עוד, והתקפה צבאית ישראלית על סוריה, כצעד מרתיע לאסד ולעמיתו בחיזבאללה, קרובה יותר מתמיד. ה"טיימס" הגדיר את ההתפתחות כמצב מתוח מאד בגבול הצפוני.

העיתון מצטט גורם בטחוני, שאומר כי "חיזבאללה מורשה להפעיל את המתקן כרצונו. לעתים קרובות הם מעבירים את הנשק בתנאי מזג אוויר שיקשו על הלוויינים הישראליים לאתר זאת".

זה לא עניינכם

בתגובה לכתבה, הטיל דובר השגרירות הסורית בלונדון ל"טיימס" ספק בקיומם של בסיסים אילו, ואמר כי גם אם הדיווח נכון - הרי שאילו בסיסים סוריים, שאינם מעניינו של אף אחד:  "אנו במצב מלחמה עם ישראל כל עוד לא הוחזרו השטחים הכבושים", אמר הדובר "לכן, אם המתקנים הללו קיימים, הם מיועדים לשימוש בלעדי של הצבא הסורי, להגן על אדמתנו, ואין זה עניינו של איש".

העיתון שב ומדגיש, כי לאור העובדה שארצות הברית לא הצליחה לעצור את הזרמת הנשק האיראני והסורי לחיזבאללה בדרכים דפלומטיות, ישראלעומדת לפני תקיפה ממוקדת בתוככי סוריה, שתעמיד גם את אסאד על החומרה שרואה ישראל במעשי הסיוע שלו לטרור.