יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דובאי: חמישה חשודים נוספים בחיסול אל-מבחוח

"הוול סטריט ג'ורנל" מדווח, כי רשויות הביטחון בדובאי חושדות כי חמישה אנשים נוספים היו מעורבים בחיסולו של בכיר החמאס, מחמוד אל-מבחוח בדובאי. בין החשודים, זאב ברקן, שמבוקש על ידי שלטונות ניו זילנד בחשד שניסה לזייף דרכון ניו זילנדי

אהרן שיין, כ"ב באייר תש"ע - 06/05/2010 19:04
דובאי לא מוותרת. רשויות הביטחון בדובאי זיהו חמישה חשודים נוספים בחיסולו של בכיר המחאס, מחמוד אל-מבחוח במדינה, כך מדווח היום (ה') ה"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח אחד מהחשודים החדשים הינו זאב ברקן, אדם שמבוקש על ידי משטרת ניו זילנד עקב חלקו בפרשת זיוף דרכונים של ניו זילנד.

לפי הדיווח, הרי שמספר החשודים עתה במעורבות בחיסולו של אל מבחוח עומד על 32 אנשים, שאת פרטיהם סיפקה בעבר בהרחבה רבה משטרת דובאי ומפקדה הנערץ, דאחי תמים חלפאן. לפי הדיווח, חמשת החשודים החדשים החזיקו דרכונים של בריטניה, צרפת ואוסטרליה.

העיתון האמריקני מדווח מפי מקור המקורב לחקירה , כי הרשויות בדובאי ובבריטניה בודקות חשד לפיו זאב ברקן היה אחד מהמעורבים בחיסול בדובאי.

לפי דיווחי התקשורת בניו זילנד, חשוד ברקן במעורבות בפרשיה מביכה בה ניסו שני ישראלים אחרים בשם, אלישע קרא ואוריאל זושא קלמן, ניסו להוציא במרמה דרכון של ניו זילנד. ברקן חשוד גם הוא בפרשה אולם הוא הצליח להימלט מניו זילנד בטרם נעצר.

לפי החשד, ברקן ושותפיו התגוררו בשכנות לאדם הלוקה בשיתוק מוחין ואינו מסוגל לדבר והגישו לאחר מכן בקשה מהרשויות בשמו לקבלת דרכון. פיקד משרד הפנים, איאן טנגי, שהיה ערני מדי חשד שמשהו אינו כשורה ויצר קשר עם משפחת המבקש – בירור שהעלה כי האיש מעולם לא ביקש דרכון.

הנאשמים האחרים שנלכדו, קרא וקלמן, הודו בפני בית המשפט כי ניסו לזייף דרכונים, ובעקבות כך נשלחו לתקופת מאסר של חצי שנה והושת עליהם קנס כספי. המקרה גרם למשבר דיפלומטי ביחסי ישראל – ניו זילנד, אולם ישראל הכחישה כל קשר לתקרית.