יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אולמרט: "מתנהל נגדי ציד מכשפות ברוטאלי ואכזרי"

ראש הממשלה לשעברר, אהוד אולמרט תקף את המשטרה והפרקליטות: "במשך חודש ימים ויותר מתנהל כאן מסע ציד מאורגן, ציד מכשפות ברוטאלי, אכזרי, חסר רחמים, מהסוג שלא התקיים מעולם במדינת ישראל". היום דיון במשפט "ראשונטורס"

אהרן שיין, כ"ב באייר תש"ע - 06/05/2010 11:37
ציד מכשפות. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, תוקף בחריפות חסרת תקדים את המשטרה והפרקליטות: "במשך חודש ימים ויותר מתנהל כאן מסע ציד מאורגן, ציד מכשפות ברוטאלי, אכזרי, חסר רחמים, מהסוג שלא התקיים מעולם במדינת ישראל" אולמרט אמר את הדברים בפתח דיון במשפטו המתנהל בפרשת "ראשונטורס", היום נפתח בבית המשפט שלב ההוכחות בתיק.

אולמרט מסר הצהרה בפני העיתונאים אולם הוא לא נקב בזהות הגורמים אותם הוא מאשים, גורמים שלדבריו, "רוממות החוק בגרונם, והפרת זכויות אדם במעשיהם". לדברי אולמרט, מסע הציד "הגיע לשיאו ביום ראשון האחרון, כאשר קצין משטרה הפריח בבית המשפט שזקן העבירה לי מיליון שקל כספי שוחד. אם הדברים הללו נכונים, איך קרה שבמשך שלושה שבועות לא שאלו אותי, לא חקרו אותי, לא הגיעו אלי?" תהה אולמרט.

אולמרט הדגיש כי "הדברים האלה, כפי שאני יודע, הם חסרי שחר, אין להם בסיס ואין שום עובדה שיכולה לתמוך בהם. איך אפשר להעלות על הדעת שקצין אומר דברים חסרי שחר כאלה בניגוד לכללים הבסיסיים המקובלים במדינת חוק, של שמירה על זכויות אזרח ושל חזקת החפות?", תקף אולמרט והמשיך, "זה מגיע כבר לרמה הקיצונית שבה יש גורמים שאומרים שזה בכלל לא חשוב אם הוא יזוכה, אם לא יוכח שום דבר בבית המשפט. הוא אשם, הוא מחוסל, הוא הרוס".

אולמרט הוסיף, "זוהי הדרך שבה מפרים את כל הכללים, את כל פרקי ההתנהלות, את כל הנורמות הבסיסיות שבהן משטר חוק ואנשים שרוצים לכבד משטר חוק צריכים להתנהג על פיהם".

העברת כספים ליוסי אולמרט - "סיפור נלעג"

ראש הממשלה לשעבר שב והצהיר כי מעולם לא לקח או קיבל שוחד: "מעולם לא הוצע לי ומעולם לא קיבלתי שוחד משום אדם, לא במישרין ולא בעקיפין, לא בפרשה זו ולא בשום פרשה אחרת -בשום שלב בחיי".

אולמרט התייחס לחשדות שפורסמו היום לפיהם העביר אולמרט חלק מכספי השוחד לאחיו, ד"ר יוסי אולמרט, שעזב את הארץ לאחר שנקלע לחובות כבדים. אולמרט כינה את החשדות החדשים "סיפור נלעג" ואמר, "כשאני קורא את הדברים האלה, אני חושב לעצמי מעבר לכעס הטבעי, מעבר לתחושת הפגיעה והעלבון והכאב אני חושב לעצמי לאיזה רמה נמוכה יכולים הדברים להגיע".

אולמרט אמר בסוף דבריו משפט מפתיע לעיתונאים שהמתינו לו ליד אולם בית המשפט: "אגיד לכם למה אני רגוע. אי אפשר להוכיח מה שלא היה".

בדיון עצמו בבית המשפט, ישבו אולמרט ומנהלת לשכתו לשעבר, גב' שולה זקן, אולם הם לא שוחחו – לאור צו בית המשפט האוסר על זקן לקיים כל קשר עם אולמרט, עקב החשדות נגד שניהם ב"פרשת הולילנד".

הדיונים בתיק "ראשונטורס" התחדשו לאחר הפסקה של כחודש, זאת עקב החלטה מיוחדת של בית המשפט להקפיא את המשפט בגין חקירת "פרשת הולילנד".