יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

120 דונם עלו באש ביערות הכרמל

בדליקת ענק שפרצה היום ביערות הכרמל עלו באש 120 דונם של חורש טבעי ויער נטוע. 19 צוותי כיבוי ו-7 מטוסים השתתפו במאמצי הכיבוי. החשד המרכזי: הצתה על רקע סיכסוך הקרקעות בין המדינה לדרוזים

אהרן שיין, כ"א באייר תש"ע - 05/05/2010 20:45
אדמה חרוכה תמורת אדמה? נזק חסר תקדים נגרם היום ליערות הכרמל לאחר דליקה שהשתוללה היום (ד') במשך כמה שעות, כילתה 120 דונם של חורש טבעי ויער נטוע' השריפה פרצה ברכס שוקף שבפארק הכרמל. לאחר שעות ארוכות לקראת ערב הצליחו הכבאים להשתלט על הדליקה. משטרת חיפה פתחה בחקירה בחשד להצתה על רקע העימותים עם הדרוזים המתגוררים באזור על הנחת צינור הגז באדמותיהם.

פרוייקט טוג: הכרמל במדור מקום ואתר

במשך שעות ארוכות נאבקו היום בלהבות, צוותי כיבוי אש של תחנת חיפה ביחד עם צוותים של הקרן הקיימת לישראל ורשות שמורות הטבע, רק בשעות אחר הצהרים השתלטו אנשי הכיבוי על דליקת הענק.

דובר שירותי הכיבוי בחיפה, רשף חזי לוי, סיפר בתקשורת כי במהלך פעולות הכיבוי הבחין טייס של אחד ממטוסי הכיבוי בשני מוקדים חדשים של דליקה באזור ה"מוחרקה" בסמוך לדליית אל-כרמל – דבר המצביע על הצתה. טייסי המטוס הגיבו במהירות וכיבו את שני המוקדים החדשים.

בפעולות הכיבוי שהתתפו היום בסך הכל 19 צוותים ו-7 מטוסי כיבוי. מהקרן הקיימת לישראל נמסר, כי פעולות השיקום ביער עלולות להימשך כ-20 שנה.
באזור הכרמל קיימת דריכות משטרתית מאז שעות הבוקר, עקב המתיחות הרבה באזור עם אנשי העדה הדרוזית שזועמים על הפקעת קרקעות בדליית אל-כרמל ובעוספייה לצורך הנחת צינור הגז הטבעי לחיפה ולצפון. הממשלה הגיעה לנוסחת פיצוי לבעלי הקרקעות, אולם התושבים הדרוזים מסרבים לחתום עליה עד שיקבלו הבהרות.

בעימותים קשים שפרצו היום נפצעו 12 שוטרים, ארבעה מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. גם מספר מפגינים נפצעו מגז לפיזור הפגנות שפיזרה המשטרה ומעימותים עם אנשי היס"מ.

במקביל, הודיע משרד ראש הממשלה וחברת "נתיבי הגז" כי העבודות להנחת צינור הגז יימשכו כמתוכנן, זאת למרות המחאות.

הדליקה היום אינה הראשונה באזור, ובעבר נעשו במקום כמה הצתות במחאה על כוונת המדינה להפקיע באזור 4,200 דונם לפיתוח פארק הכרמל. הדרוזים טוענים כי אלו עתודות הקרקע היחידות שנותרו לדליית אל-כרמל.

Flash 90
  [צלם]