יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ראש עיריית רמת גן על הכוונת

המשטרה הודיעה היום כי בידה תשתיות ראייתיות מוצקות שיעזרו לה לגבש כתב אישום נגד ראש עיריית רמת גן, צבי בר, בחשד ללקיחת שוחד תמורת מתן הטבות לקבלנים. ח"כ שאמה, יריבו הפוליטי של בר לשעבר, הוא זה שהגיש תלונה במשטרה

ראובן שטיין, ח' באייר תש"ע - 22/04/2010 16:51
'הולילנד' ברמת גן? המשטרה הודיעה היום (ה') כי בידה תשתיות ראייתיות מוצקות, שיעזרו לה לגבש כתב אישום נגד ראש עיריית רמת גן, צבי בר. אפשר, אם כן, לעשות אתנחתא קלה מפרשת 'הולילנד' ולהתמקד, ולו לרגע קט, בפרשה זהה בחומרתה - חוסר טוהר המידות.

הפרשה מתייחסת לפרויקטים שונים שאושרו בעירייה והקלו עם הקבלנים. הפרויקט המרכזי קשור למגדל 'סביון טאוור' ברמת גן. על פי החשד, העירייה אישרה הקמת 156 יחידות דיור במקום 44 שתוכננו.

המשטרה חושדת כי ראש העיר, צבי בר, היטיב עם הקבלנים וזיכה אותם בטבות חסרות תקדים, תמורת בצע כסף. ראש העיר, כך על פי החשד, דחף להסכמים בין העירייה לקבלנים, ובהם הקלות רבות, לאחר שהובטחו לו כספי שוחד במאות אלפי דולרים.

כמו בשאר פרשיות השחיתות, גם כאן מעורבים גורמים שהיו קשורים ליזמים ו\או לראש העיר ונפגעו מהם. כך, גורמים שהתנגדו לצבי בר עשו בעבר חישוב, לפיו עולות מסקנות תמוהות: "בגין ההשבחה הזאת היו אמורים היזמים לשלם סכום של קרוב ל-15 מיליון שקלים, אולם בר והעירייה פעלו להורדת הסכום", אמרו הגורמים לחוקרים.

פרקליטות המדינה ליוותה את החקירה הזאת ופרטיה ידועים לה. לכן, בקרוב צפויה להתקבל ההחלטה האם להעמיד את ראש העיר צבי בר לדין, אם לאו.

ח"כ שאמה (הליכוד) הוא זה שהגיש את התלונה במשטרה. בעברו, שימש ח"כ שאמה כחבר מועצה והיה יריב פוליטי מוצהר של צבי בר.