שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סנאטורים: הרפו הלחץ מישראל

76 מתוך 100 חברי הסנאט בוושינגטון חתמו על מכתב ששוגר לשרת החוץ קלינטון בו הם מבקשים מהממשל האמריקני "לעמוד לצד ישראל" בתהליך השלום

אהרן שיין, ל' בניסן תש"ע - 14/04/2010 10:05
הרפו הלחץ מישראל. 76 מתוך 100 חברי הסנאט האמריקני שיגרו מכתב למזכירת המדינה האמריקאית, הילארי קלינטון, בדרישה מהממשל לעמוד לצד ישראל בתהליך השלום במזרח התיכון. המכתב מצטרף למכתב דומה שנכתב על ידי רוב מוחץ של חברי הקונגרס.

המכתב יוצא על רקע המתיחות הגבוהה הקיימת בין וושינגטון לירושלים. יוזמות המכתב הן, הסנאטורית הדמוקרטית ברברה בוקסר מקליפורניה, והסנאטור הרפובליקני, ג'וני איזקסון, מג'ורג'יה.

במכתב נאמר כי "העוצמה של היחסים בין ארצות הברית וישראל הופכת את ההסכם הערבי-ישראלי לאפשרי, מכיוון שהיא משכנעת את אלה שרוצים להשמיד את ישראל לנטוש תקווה כלשהי, וכן משום שהיא נותנת לממשלות ישראל את הביטחון לקחת סיכונים מחושבים למען השלום".

במכתב, מזכירים הסנאטורים את העובדה שבמהלך 16 השנים האחרונות הפלסטינים ה אלו שהציבו תמיד תנאים מוקדמים לחידוש המשא ומתן עם ישראל, בעוד שישראל הצהירה כי אין לה כל תנאי לחידוש המשא ומתן.

הסנאטורים כתבו עוד, כי "אנחנו מכירים בכך שהממשל שלנו ושל ישראל אינם מסכימים תמיד על כל נושא בתהליך השלום, אבל הדרך הטובה ביותר לפתור את חילוקי הדעות הללו היא בצורה ידידותית ובאופן שתורם ליחסים האסטרטגיים ארוכי הטווח של בעלות הברית. אסור לנו לשכוח את העומק והרוחב של הברית שלנו, ותמיד לעשות הכל לחזקה".

במכתבם הדגישו הסנאטורים כי על אף המחלוקות בין ירושלים לוושינגטון "אסור שזה ישפיע על האינטרסים ההדדיים, לרבות חידוש תהליך השלום בין ישראל לשכנותיה ומניעת איראן מהשגת נשק גרעיני".