יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גייטס נזף בברק על עסקה למכירת מזל"טים לרוסיה

שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס, נזף במקבילו הישראלי שר הביטחון ברק על עסקה שחתמה ישראל למכירת מזל"טים לרוסיה. בעקבות הנזיפה, עסקה נוספת בסכנת ביטול

אהרן שיין, כ"ד בניסן תש"ע - 08/04/2010 09:20
ביטול עסקה נוסף – שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס, נזף לאחרונה במקבילו הישראלי, שר הביטחון אהוד ברק – הסיבה, עסקת המזל"טים שחתמה ישראל עם רוסיה בשנה שעברה וכדי למנוע עסקה נוספת שהייתה אמורה להיחתם בקרוב בין המדינות.

לפני שנה חתמה התעשייה האווירית על הסכם ראשון לאספקת חמש מערכות מזל"טים מדגם "בירד איי" לצבא הרוסי, בעסקה ששווייה נאמד בכ-50 מיליון דולר. החתימה על העסקה עוררה אי-שביעות רצון גדולה בפנטגון ובמחלקת המדינה האמריקנית.

על אף שישראל יידעה בתחילה את אנשי הממשל בוושינגטון על העסקה המתגבשת, טוענים האמריקנים כי על ישראל היה להיוועץ ולתאם את העסקה עם הממשל לפני ביצוע המהלך כולו. מורת הרוח האמריקנית גרמה לכך שביצוע העסקה התעכב באופן משמעותי והמזל"טים סופקו באיחור. עם זאת, התעשיה האווירית קיבלה טרם ביצוע העסקה את אישורה של מערכת הביטחון בישראל.

בעקבות החתימה על העסקה הקודמת מצויה התעשייה האווירית במשא ומתן מתקדם עם רוסיה על עסקה גדולה בהרבה, של רכישת מזל"טים מדגם "הרון" המתקדמים הרבה יותר מאלו שסופקו לרוסים בעסקה הקודמת. הרוסים מעוניינים לרכוש עשרות מזל"טים מסוג זה תמורת 150 מיליון דולר. אולם כעת, בעקבות ההתנגדות האמריקנית ובעקבות המתיחות הקיימת בין ירושלים לוושינגטון, ספק אם העסקה תוכל לצאת אל הפועל.