יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מקורבי הרמטכ"ל: ברק ניסה "להשפיל" את אשכנזי

זעם רב בסביבת הרמטכ"ל אשכנזי על הודעת שר הביטחון ברק על אי-הארכת כהונתו של אשכנזי. לטענת מקורבי הרמטכ"ל, ברק ניסה "להשפיל" את אשכנזי, בצעד של "סגירת חשבונות". לשכת ברק "לא הייתה כל כוונה לפגוע ברמטכ"ל"

אהרן שיין, כ"ג בניסן תש"ע - 07/04/2010 08:09
חם בצמרת – הודעתו אמש של שר הביטחון על אי-הארכת כהונת הרמטכ"ל חשפה אמש על פני השטח עימות קיים שהתנהל עד עתה בעיקר מאחורי הקלעים. אמש כאמור פרץ העימות על פני השטח  בעקבות הודעת שר הביטחון אהוד ברק, על החלטתו שלא להאריך את כהונת הרמטכ"ל בשנה נוספת. ההודעה עוררה זעם רב בסביבת הרמטכ"ל וגורמים בסביבת הרמטכ"ל האשימו כי שר הביטחון ניסה "להשפיל" את הרמטכ"ל.

קצינים בכירים בסביבתו של אשכנזי אמרו בתקשורת כי הודעתו של ברק ותגובתו המהירה לאחריה של הרמטכ"ל אשכנזי מדיפות ניחוח של "סגירת חשבונות ביניהם".

קצינים בכירים אמרו לאתר Ynet כי "חבל שפוליטיקה נכנסת גם לתחום הביטחון. זה נראה כמו סגירת חשבונות ביניהם, באופן מאוד צורם ולא נעים".
קצינים אחרים טענו, כי הודעת ברק אמש מערערת את מעמדו של הרמטכ"ל בתוך הצבא ומחוצה לו והופכת אותו למעין "ברווז צולע" שצועד לקראת סיום תפקידו.

בהודעה שפרסם ברק הוא טען כי ההודעה נוסחה ותואמה עם הרמטכ"ל אשכנזי, אולם מקורביו של אשכנזי הכחישו נמרצות את הדברים וטענו שאשכנזי הסתייג מהודעתו של ברק ואף העביר הסתייגויות בכתב על השגותיו אלו. דברים אלו מחדדים את התחושה בסביבת הרמטכ"ל, כאילו בכוונתו של ברק היה לגרום להשפלתו של אשכנזי, זאת עקב המתיחות ביניהם ועקב האשמות בסביבתו של ברק כי דובר צה"ל, אבי בניהו, ניסה להדליף לתקשורת כאילו ברק שוקל הארכת כהונתו של אשכנזי – דבר שעורר זעם רב בסביבתו של ברק, לאחר שברק היה סבור שמאחורי דברי בניהו עומד הרמטכ"ל בעצמו.

בעקבות הסערה שפרצה אמש פרסמה לשכת ברק תגובה על הודעת הרמטכ"ל ועל דברי מקורביו, לפי דברי לשכת שר הביטחון ההודעה אמש פורסמה בתיאום עם ראש הממשלה ו"על-פי כל הכללים, ודאי לא כדי לפגוע בכבוד הרמטכ"ל".

לטענת לשכת ברק, "ההודעה נשלחה על-ידי המזכיר הצבאי ללשכת הרמטכ"ל, שאישר אותה לאחר שבחן את תוכנה. יש כבוד גדול לאשכנזי ואיננו מכירים דרך יותר מכובדת מאשר להוציא הודעה מסודרת, מתואמת איתו". דברים אלו כאמור, הוכחשו נמרצות על ידי לשכת אשכנזי.

בלשכת ברק הדפו גם את הטענה כאילו הודעת ברק היא תוצאה של המתיחות בינו לבין הרמטכ"ל "זה שבועות ארוכים יש דיבורים על מועד סיום כהונת הרמטכ"ל ועל הצורך להתחיל לדון במחליף. על רקע זה, זומן הרמטכ"ל לפגישה עם השר. השיחה הייתה טובה מאוד". לטענת אנשי ברק החלטת שר הביטחון נובעת מהחלטת הממשלה בשנת 2007 לקצוב את כהונת הרמטכ"ל ל-4 שנים בלבד.

בלשכת ראש הממשלה גיבו את ברק. בהודעה שפרסמה אמש לשכת נתניהו נאמר כי ראש הממשלה נתניהו "קיבל את נימוקיו של שר הביטחון, המופקד על הזירה הביטחונית ומכבד את החלטתו. זאת, למרות שלראש הממשלה הערכה מלאה לפועלו של הרמטכ"ל בארבע שנות כהונתו".