יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אושר חוק בנק ישראל

לאחר שעות ארוכות של דיונים בניסיון למצוא פשרה באחד הסעיפים, אושר חוק בנק ישראל. גפני: "עשינו היסטוריה". סטנלי פישר לגפני: "אתה אדם מוכשר מאוד"

ראובן שטיין, כ"ד באדר תש"ע - 10/03/2010 21:05
לאחר שעות ארוכות של דיונים אינטנסיביים בניסיון למצוא פיתרון פשרה בנושא הסעיף החלוק בין משרד האוצר ובנק ישראל בנושא הפיקוח על השכר של עובדי בנק ישראל, סוכמה נוסחת פשרה ולאחריה אושר חוק בנק ישראל.

יו"ר הועדה ח"כ ר' משה גפני אמר כי החוק שהגיע לכתחילה היה הזוי בהיקפו: "לא האמנתי למראה עיני,  החוק הגיע לאחר שהייתה התגוששות בין הצדדים וכאשר גברה ידו של האחד, הוסיפו עוד וועדה ויצא ספר שלם על שכר עובדי בנק ישראל. לא רצינו את התהליך הזה,  צמצמנו את הזמנים ושינינו את החוק לחלוטין".

בתום הדיון הארוך בנושא, אושר חוק בנק ישראל לקראת אישורו הסופי במליאת הכנסת. יו"ר הועדה ח"כ ר' משה גפני אמר בסיום ההצבעה כי החוק שאושר חשוב מאד: "לאחר חמישים שנה,  אישרנו את חוק בנק ישראל החדש ואין ספק שמדובר בהיסטוריה, לאחר שכמה נגידים קודמים ניסו להעביר את החוק והנושא לא צלח עד כה".

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר שיבח בתום ההצבעות את גפני ואמר לו:  "ניהלת את הדיונים בדרך מאד מרשימה, אני לא יודע איך אתה מצליח להבין את כל הדברים האלו בכלכלה. אתה אדם מוכשר מאד ואני מודה לך ולוועדה כולה על כל העבודה המשותפת, זהו חוק טוב שייתן לבנק להמשיך את עבודתו באופן יעיל, שקוף לציבור, לכנסת ולממשלה.   אני חושב שאישרתם חוק יסוד למדיניות הומניטארית,  אישור ועדת הכספים יתרום ליכולת שלנו לעבוד יחד בעתיד ואני שמח על אישור החוק שנמשך שנים רבות".