יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מכרזי הפיתוח ברמת בית שמש יוצאים לדרך

בעקבות הניצחון המשפטי בנוגע לבניה בבית שמש ולאחר לחץ שהופעל על משרד הבינוי והשיכון בנושא, משרדי הפיתוח בשכונות העתידיות של העיר יוצאים לדרך

יהודה שפיגל כ"ג באדר תש"ע - 09/03/2010 17:26

מכרזי הפיתוח בבית שמש יוצאים לדרך: ביום שלישי הבא יערוך משרד השיכון סיור קבלנים בשטח המיועד לבניה ברמת בית שמש ג'. לאחר הסיור ירכשו הקבלנים את חוברות המכרז הכולל פריצת דרכים ובניית תשתיות כמו תעלות מים וביוב, חשמל וטלפון בשכונה העתידית, לקראת תחילת העבודות.


המכרז שפורסם, נכון לעכשיו, מכסה רק כשליש שמטחי רמת בית שמש ג'-1, ובקרוב יפורסמו מכרזים נוספים לפיתוח שטחי הבנייה הנותרים בשכונה החדשה.


כזכור, תוצאות המכרזים לבניית הדירות בשכונה פורסמו בתחילת החודש, לאחר מאבק משפטי ארוך מול האופוזיציה העירונית בבית שמש שקבלה על "ההשתלטות החרדית על העיר". הניצחון בבית המשפט עם קביעת שופט העליון כי סיכויי העתירה קלושים, סלל את הדרך לפתיחת תיבת המכרזים ולהכרזה על הזוכים, אך מכאן ועד לבנייה בפועל - הדרך ארוכה.


"כל יום שתחילת הפיתוח מתעכבת זהו יום מבוזבז, שכן בשל כך גם הבנייה בפועל תתעכב ביום, ובהכרח גם כניסת הרוכשים לבתיהם החדשים בשכונה", מסביר יו"ר ועדת תכנון ובנייה וממונה אגף ההנדסה בבית שמש, ר' משה מונטג. "העבודה הקשה שלנו לא הסתיימה עם פרסום המכרזים. להיפך, היא רק החלה; עכשיו תפקידנו לדחוף את הרכבת במלוא הקיטור".


מונטג וצוותו הפעילו לחץ עצום על משרד השיכון כדי שלא יעכב את פרסום המכרזים ולו ביום אחד. במשרד השיכון הודו, כי בשל עומס העבודה הרב על פקידי המשרד והפרויקטים הרבים המקודמים בו זמנית בכל רחבי הארץ, "אם לא הלחץ המסיבי, ייתכן שהמכרזים היו מתפרסמים רק בעוד חודשים ארוכים".