יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שכר השופטים יעלה בהדרגה בתוך שנתיים, העלות: למעלה מ 22 מליון ש"ח

שכר השופטים יצא מקיפאונו ויעודכן בהדרגה תוך שנתיים. גפני: הייתי מתנגד גם לזה. אבל זהו החלטה בחשיבות ציבורית והחלטתי שלא להחליט לבד

יהודה שפיגל, י' באדר תש"ע - 24/02/2010 17:01

שכר השופטים יוצא מקיפאונו ויעודכן בהדרגה בתוך כשנתיים. כך הוחלט בישיבת וועדת הכספים שקיבלה את הצעת הפרשה, עליה הסכימו היו"ר ח"כ ר' משה גפני ושר המשפטים יעקב נאמן. על פי הפשרה, שכרם של השופטים, אשר הוקפא בשנת 2008 יושב בהדרגה במשך השנים 2010 – 2011 כשבכל שנה, יעודכן חציו של הסכום המיועד.

עלות התוספת, על פי חשב הכנסת אבי לוי, עומד על סך שנתי של 22 מיליון ₪  כשעל כך נוספים שכרם של עובדים נוספים אשר שכרם תלוי בשכר השופטים.

בראשית הדיון אמר גפני, כי הנושא היה נתון לסמכותו האישית אך החליט שלא לקבל את ההחלטה לבדו בשל החשיבות הציבורית שבהחלטה ולכן הביא זאת לדיון ולהכרעת חברי הוועדה. "בדיון הקודם שקיימנו בנושא, ארבעה חברי כנסת היו בעד עדכון השכר וארבעה היו נגד,  כך שהיה מקום להגיע לפשרה בנושא,  כדי לשקף את עמדת הוועדה" אמר.

גפני הוסיף, כי אם היה אכן מחליט על כך לבדי,  לא הייתי מעדכן את שכר השופטים בשנה זו, עמדתי האישית בעניין לא השתנתה, אך ההצעה משקפת את עמדת הוועדה שהייתה חלוקה בהצבעתה, לפיכך אני מתחשב בעמדת חברי הוועדה ואתמוך בפשרה אשר הציע לי שר המשפטים יעקב נאמן,  והשכר יושב לשופטים בהדרגה בשנת 2010 ו2011".

יצוין, כי דיונים קודמים בוועדה הסתיימו בסירוב להעלאת השכר מעבר לעדכון האוטומטי של 0.6 אחוזים. כאשר דרישת השופטים דיברה על הגדלת שכרם ב 3.3 אחוזים. יו"ר הוועדה וכן החכי"ם חיים אורון, אמנון כהן, וקירשנבוים סרבו להעלאה זו והציעו כפשרה שיעור העלאה נמוך יותר.
כאמור, בדיון שהתקיים אתמול, הושגה פשרה במסגרתה הגיעו הצדדים לעמק השווה, שאפשר הפשרתו החלקית של השכר.