יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גניבת השלט מאושוויץ: מניעים כלכליים לצרכים פוליטיים

מזמין גניבת השלט "העבודה משחררת" מפתחו של מחנה ההשמדה אושוויץ נעצר בשוודיה. החשוד הזמין את שרותי כנופייה פולנית, שפעלה ממניעים כלכליים

חיים שפיגל כ"ז בשבט תש"ע - 11/02/2010 20:13
חשוד בהזמנת השלט "העבודה משחררת" מפתחו של מחנה ההשמדה אושוויץ  נעצר בבשטוקהולם בירת שוודיה. שמו של החשוד הוא אנדרס הוגסטרום בן 34 מאוחר יותר יחליטו שלטונות שוודיה האם להסגירו לפולין. על פי ההערכות הוא עשוי להיות מואשם "בקשירת קשר לביצוע  מעשה גניבה של אוצר תרבותי".
חקירת גניבת השלט העלתה כי הגניבה בוצעה על פי הזמנה של הוגסטורם המכהן כיו"ר ארגון שוודי המאופיין כניאו-נאצי מובהק. הוא התכוון להעביר את השלט לידי לאספן בריטי שביקש לרוכשו. כשבפדיון הוא התכוון לממן את פעילות הארגון בשוודיה ובבריטניה.

אנדרס בלט מאז צעירותו, בפעילות אנטישמית כשהיה פעיל בולט בארגון "המחתרת האירית הלבנה" שחרטה על דגלה את רעיונותיו של היטלר הדוגלים בתקיפת יהודים, שחורים ואוכלוסיות מיעוטים שונות. במשך תקופה הוא נכלא במוסד לעבריינים צעירים לאחר שנתפס כשצייר צלב קרס ענק על קיר בניין מגורים סמוך לביתו. הפסיכולוג של המוסד חיווה את דעתו על מניעי התנהגותו ואמר כי "הוא סובל מדחף נפשי להרשים את הסביבה בכל דרך שהיא"
 
 השלט הושב למחנה לפני כחודש אחר שנמצא מפורקק ברשותם של כנופיית גנבים. לדברי משטרת פולין, מדובר היה בקבוצת גנבים שעשתה זאת ממניעים כלכליים בלא כל שיקולים פולטיים. כאמור, כעת נמצא הגורם שהפעיל את הגנבים ובשונה מהם מניעיו שולבו משיקולים כלכליים ופולטיים.
 בעקבות הגנבה מסר דובר האתר פאבל סביצקי, כי הם שוקלים האם לשוב ולתלות את השלט המקורי בכניסה למחנה..