יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הקץ להברחות ממצרים לרצועה: חומת פלדה בציר פילדלפי

גדר ברזל באורך של כ-10 ק"מ תיבנה לאורך ציר פילדלפי, על-מנת לחסל את הברחות אמצעי הלחימה ממצרים לתוככי רצועת עזה. לוחות פלדה אדירים יוחדרו לאדמה בעומק של עשרות מטרים ויימנעו חתירת מנהרות כמו גם ביתור אלו הקיימות

איתן פריד כ"ב בכסלו תש"ע - 09/12/2009 09:49

עליית דרגה במאמצים המצריים למניעת ההברחות ממצרים לתוככי רצועת עזה: עבודות תשתית להקמת קיר פלדה אדיר בעומק האדמה, מתיימרות לשים קץ לכריית מנהרות ההברחה הרבות בין המדינה הערבית השכנה לתושביה הפלסטינים של רצועת עזה, העושים שימוש נרחב בפתרון המנהרות, בהן מעבירים נשק ואמל"ח שונים כמו גם סחורות אסורות וגם בני אדם מבוקשים.


בזמן האחרון, מוכיחה מצרים נכונות רבה לסיים הברחות אלו, עם גילוי המנהרות הרבות ונקיטת פעולות להביא להתמוטטותן.


קיר הברזל שייבנה באורך של כעשרה קילומטרים יורכב, למעשה, מלוחות ענק של פלדה שיוחדרו אל האדמה בעומק של כ20-30 מטרים, לאורך ציר פילדלפי, ובכך יסתמו את הגולל על נסיונות כריית מנהרות נוספות, ואף יבתרו את רוב אלו שקיימות ועדיין לא נתגלו בידי הכוחות המצרים.


אתר 'הארץ' מדווח, כי המצרים מאשרים את קיומה של התוכנית לגדר, אולם הכחישו כי עבודות התשתית במקום כבר החלו. על פי ההערכות – המחסום התת קרקעי יהי חסין מפני חדירה וחבלה באופנים שונים.


ההתגייסות המצרית לנושא, שמביאה לעליה במספרי ההרוגים הפלסטינים בעת החבלות המצריות במנהרות, נובעת מן הלחץ האמריקני על הממשל המצרי, שלא להוות השער להאדרת ארסנל הנשק נגד ישראל.