יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מתנחלים נלחמים על המשך הבניה

עימותים בין כוחות הביטחון למתנחלים שמונעים את כניסתם ליישובים רבבה ומעלה לבונה

ראובן שטיין כ' בכסלו תש"ע - 07/12/2009 13:48
המאבק בין המתנחלים לכוחות הביטחון המלווים את פקחי המינהל בחלוקת צווי הקפאה, לא החל היום. לאחר החלטת הקבינט, החלו המתנחלים בהצהרות נורמטיביות אך מהר מאוד, עם חלוף הימים, הפכו ההצהרות למציאות מרה. פקחי המינהל מחלקים צווים בליווי כוחות ביטחון, ומתנחלים מנסים למנוע את כניסתם ליישובים.

אלו טוענים כי מיידים לעברם אבנים ואלו טוענים כי כוחות הביטחון עושים שימוש באלימות גם נגד ילדים, נשים ונבחרי ציבור.

המאבק הזה מוצג לראווה בכל כלי התקשורת, ונדמה כי הוא מחריף מיום ליום. המתנחלים מונעים את כניסתם של הפקחים, קורעים את הצווים מול פניהם הלא נדהמות של פקחי המינהל, ושני הניצים טוענים לאלימות שמופעלת נגדם.

הבוקר התעמתו אנשי רבבה ואנשי מעלה לבונה עם כוחות הביטחון. אלה חסמו את הכניסה ליישובים וכאמור, אף קרעו את צווי ההקפאה. המתנחלים מצהירים כי הם אינם נוקטים באלימות וכי רק חוסמים את הכניסה לפקחי המינהל, "כוחות יס"מ הם אלו שמפעילים כוח נגד נשים וילדים, וזה נורא ואיום".

ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, אמר כי שוטרי יס"מ היכו אותו ודרכו עליו בזמן שחסם את כביש היציאה מהיישוב. בעקבות המהומות במקום אמש, הגיע רב היישוב למקום והורה לתלמידות האולפנה לעזוב את הכביש על מנת למנוע חוסר צניעות. "אפילו לגרועים שבאויבינו לא מתנהגים ככה", אמר דוראני לכלי התקשורת.