יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד הפנים מתחרט: יוזל מחיר דרכון מחודש

לאחר העלאת האגרה, נשקלת הורדה בחזרה בשיעור של 25% על חידוש דרכון שאבד/נגנב

איתן פריד ט"ז בחשון תש"ע - 03/11/2009 13:18

למרות היעילות שהוכחה בהעלאת האגרה, אותה נאלצים האזרחים לשלם בעקבות אובדן דרכונם או גניבתו, שוקל משרד הפנים להקל את המעמסה מעל האזרחים ולהוריד את מחיר האגרה לחידוש הדרכון ב-25%.


שר הפנים ויו"ר סיעת ש"ס, הרב אלי ישי, הודיע כי ישקול הפחתת האגרה על תשלום עבור הנפקת דרכון בגין אובדן או גניבה מ- 1000 שקלים הנהוגים היום ל-750 שקל.


בשלב ראשון, בכוונתו של השר ישי להפעיל את ההקלה לתקופת ניסיון בת שנה בלבד ולאחריה יבחן את תועלתה.


"לאובדן של דרכון  או לגניבתו יש השלכות מרחיקות לכת, בכל הרבדים. עם זאת, אני סבור שאגרה של 1000 שקלים היא מעבר לסביר ומקשה מאד על האזרח הישראלי", דברי ישי על היוזמה.


לדברי גורמים בלשכת השר, העלאת האגרה במהלך החודשים האחרונים אמנם הוכיחה עצמה, ונרשמה ירידה של 30% במספר הדיווחים על אובדן וגניבה של דרכון ישראלי. אך, עם זאת, אומרים במשרד הפנים, הסכום שהונהג על סך 1000 שקלים הכביד על הציבור הישראלי יתר על המידה ומסיבה זו, הודיע השר ישי כי יפעל להתקנת תקנות לשינוי עלות האגרה.


בשלב ראשון, בכוונתו של השר ישי להפעיל את ההקלה לתקופת ניסיון בת שנה בלבד ולאחריה יבחן את תועלתה.


"לאובדן של דרכון  או לגניבתו יש השלכות מרחיקות לכת, בכל הרבדים. עם זאת, אני סבור שאגרה של 1000 ₪ היא מעבר לסביר ומקשה מאד על האזרח הישראלי". דברי ישי על היוזמה.