יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ניו יורק: הרבנים אסרו, ההפגנה בוטלה

ההפגנה שתוכננה נגד ניר ברקת בניו יורק במהלך המרוץ, בוטלה ברגע האחרון בהוראת הרבנים

יוסף פפר י"ד בחשון תש"ע - 01/11/2009 20:55
מידי שנה מתקיים בניו יורק מרוץ אשר בו משתתפים עשרות אלפי אנשים. המרוץ, שבמרוצת השנים זכה לשם 'המרתון', נערך בינות לרחובות המרכזיים בניו יורק. המרוץ מקבל סיקור נרחב בקרב כל ערוצי התקשורת הכלליים, ורוב הציבור האמריקאי מגלה בו עניין רב.
 
בעוד שאת הציבור הכללי תופס המרוץ מקום של כבוד, הרי שבקרב הציבור החרדי לא נרשמת כל התעניינות במרתון המדובר.
 
ברם, בשונה מכל השנה, במרוץ השנתי הנוכחי, גילה חלקים מהציבור החרדי עניין רב. זאת על שום מה? ראש עירית ירושלים ניר ברקת התעתד לפקוד את המרוץ המדובר ואף להשתתף בו, ומשכך, ביקש הציבור החרדי להפגין מולו בעת ריצתו בשערי ניו יורק, בגין חילולי השבת בעיר הקודש להם הוא אחראי באופן ישיר. מארגני ההפגנה העריכו כי מאחר וההפגנה עוברת בשכונות החרדיות, צפויה נוכחות מוגברת של חרדים בהפגנה המדוברת.
 
אלא שברגע האחרון נבלמה יוזמת ההפגנה. היה זה לאחר שרבני העיר הביעו את דעתם כי אין ליטול חלק בהפגנה המאופיינת במראות שאינן צנועות בעליל. "הגם שיש מצות מחאה שהוא חובה על כל אחד, אין הדברים אמורים כאשר היא באה על חשבון שמירת העיניים של האברכים והבחורים", נאמר על ידי רבני העיר.
 
במקביל, הוצבו לראשונה מודעות ענק בכל רחוב בדפורד, הקוראות לציבור שלא להסתובב ברחוב בעת המרוץ, בין השעות 10 – 2. משכך, למרות שבימים כתיקונם הרחוב האמור עמוס בעוברים ושבים, בשעות אלה, עשויים התושבים להישאר בביתם עד סיום המרוץ.
  1. 2. סתם קשקוש [לל"ת]
    וויליאמסבורגער 02/11/2009 22:52
  2. 1. ההפגנה שבוטלה
    שמואל ווידער 02/11/2009 02:24
    מכתב למערכת בעיתון דער בלאט