יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב: הפקק שגרם לחילול שבת המוני

כתב "אתרוג" בארה"ב נתקע בכניסת השבת בפקק בכניסה לויליאמסבורג. הרב הורה לו להמשיך עם הנהג הגוי

יוסף פפר, ניו-יורק י"ד בחשון תש"ע - 01/11/2009 17:43
הדרך המובילה מוויליאמסבורג לבורו-פארק היא קצרה מאד בדרך כלל. עשרים דקות, מקסימום, בנסיעה ברכב בין שתי השכונות החרדיות הגדולות בניו-יורק. לקראת השבת האחרונה התכוננו מאות משפחות לעשות את דרכם מבורו-פארק לוויליאמסבורג עקב שמחות משפחתיות, או סתם לשהות אצל בני משפחה וכדומה.
 
כביש אחד מוביל בין שתי השכונות. זהו כביש BQE. ביום שישי האחרון, בסביבות השעה 2 אחר הצהרים, אירעה תאונה על הכביש, בסמוך לרחוב בדפארד, לא הרחק מהכניסה לשכונה. התאונה אירעה כאשר משאית עם מנוף מעליו התנגש במעבר שמעל הכביש וכתוצאה מכך נפל על הכביש. התאונה גרמה להפסקת התנועה של כל שלשת הנתיבים בכביש, מה שיצר, באופן טבעי, פקקים אדירים לאורך הכביש. התנועה לא זזה, וגם ברחובות הצדדיים היה עומסי תנועה קשים.
 
מי שסבל בעיקר היו החרדים שיצאו מבתיהם לעשות את השבת בוויליאמסבורג מבעוד מועד, כשעתיים או שעה לפני זמן כניסת השבת, אך מיד כשראו שהמצב לא טוב, היו כאלו שמיד שבו על עקבותיהם. אחרים, שקיוו לטוב, המשיכו. כל אחד מהם סיפר לאחר מכן סיפור אחר.
 
כל הרחובות הסמוכים לכביש היו מלאים ברכבים שנסעו באיטיות. זה היה נראה כמו חניון גדול אחד, וזמן כניסת השבת הולך ומתקרב. כתב 'אתרוג' שגם היה בין אותם האלפים שעשו את הדרך מבורו-פארק לוויליאמסבורג ומצא עצמו בפקקים הענקיים, התקשר לרבו, דקות ספורות לפני כניסת השבת. הרב הורה לנו שמכיוון שהנהג שלנו הוא גוי אפשר להמשיך לנסוע עד לשכונת וויליאמסבורג, אלא שנוכל לרדת מהרכב רק לאחר שהגוי יפתח לנו את הדלתות. כך אכן עשינו. נסענו גם לאחר כניסת השבת, והגענו רק כחצי שעה לאחר כניסת השבת לוויליאמסבורג.
 
בדרך הבחנו בעשרות חרדים שנאלצו לצאת מרכביהם (מכיוון שהם נהגו בעצמם) והתחילו ללכת רגלית לוויליאמסבורג. לחלקם זה לקח שעתיים, לכמה מהם זה היה ממש בלתי-אפשרי מכיוון שהיו איתם גם ילדים קטנים. ראינו גם אנשים שיצאו מרכביהם כשהם נכנסים, עוד לפני זמן כניסת השבת, אל תוך מונית שלקחה אותם לוויליאמסבורג.
 
בין אלו שנאלצו ללכת רגלית היו גם חתן וכלה שהשבת 'שבע ברכות' שלהם היה בוויליאמסבורג. כך גם מחותנים ועוד. למוקדי ה'שומרים' ו'חברים' הגיעו עשרות קריאות חילוץ מהפקק, אך לא היה ביכולתם לסייע.
 
עשרות חסידי פשעווארסק שיצאו לעשות את השבת במחיצת כ"ק האדמו"ר שליט"א בוויליאמסבורג, הבינו מהר כי הפקקים עלולים לגרום להם לחילול שבת, וחזרו מיד ביציאתם מבורו-פארק אל העיר. רבים מהם החנו את הרכב, התפללו ויצאו מיד לאחר מכן רגלית אל וויליאמסבורג, בדרך שלקחה לפחות שעתיים וחצי. הם עוד הספיקו להגיע לטיש של האדמו"ר.
  1. 1. איך המודיע העתיקו ממכם
    כהן 02/11/2009 19:58
    ראיתי את הכתבה הזאת אתמול באתר והיום ראיתי את אותה כתבה עם כמה שינויים בנוסח בעיתון המודיע.
    ברוך הבא ליעקב רייניץ שמעתיק מאתרוג...........