יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

איראן פרסמה את תגובתה להסכם וינה

איראן פרסמה היום את תגובתה הראשונית להסכם וינה. בדבריה דרשה איראן לקבל לידיה דלק גרעיני לצרכי מחקר

דוד שמואלי י"א בחשון תש"ע - 29/10/2009 20:09
 איראן העבירה הערב (ה') לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית את תנאי הממשל לקבלת טיוטת 'הסכם וינה'.
 
על-פי כל ההערכות, טהראן מתעקשת לקבל לידיה דלק גרעיני לצורכי מחקר, ובמקביל להעביר את האורניום לרוסיה ולצרפת באופן הדרגתי, ולא כפי שסוכם מלכתחילה בשיחות שהתקיימו בווינה כי 80% ממנו יועבר במשלוח אחד.
 
בהצהרה שפרסמה היום הסוכנות כונתה הפשרה האיראנית "תגובה ראשונית". עוד נאמר כי הארגון, לצד העומד בראשו, מוחמד אל בראדעי, חותרים לכך כי היא תהווה בסיס להסכם בעתיד הקרוב.
 
השאלה שעדיין נותרה פתוחה היא מהן הסתייגויותיה של טהרן? הנשיא, מחמוד אחמדינג'אד, עיבה את ענני העמימות כשאמר כי הוא מקדם בברכה את המגעים, אך עם זאת לא יוותר אפילו על "קמצוץ מזכויות האומה האיראנית", כדבריו.
 
ובתוך כך, המערב מאותת כי הוא אינו סומך רק על ההסכם. משלחת נוספת המורכבת מצוות פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פקדה היום את וינה. המשלחת הזו סרקה את המתקן הגרעיני בעיר קום. הביקור במקום הוגדר כ"חיובי" אך עם זאת פרטי החקירה יתפרסמו אך ורק בדו"ח שייצא לאור בחודש הבא.