יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נשיא לבנון: "ישראל שיגרה את הקטיושה"

לנשיא לבנון, מישל סולימאן, יש הסבר מדהים מדוע ישראל ירתה לעבר עצמה רקטה: להסלים את המצב בצפון

אבי משה י"א בחשון תש"ע - 29/10/2009 09:23
נשיא לבנון, מישל סולימאן, מאשים את ישראל בביצוע ירי רקטת הקטיושה לעבר הגליל העליון ביום שלישי בערב. דבריו של סולימאן מנוגדים להודעת הגינוי של ראש ממשלת לבנון, אתמול, נגד הירי לעבר ישראל.
 
הנשיא הלבנוני אמר בראיון לעיתון לבנוני, כי "הירי משמש תירוץ לישראל כדי להמשיך בהפרת ריבונותה של לבנון ולתרגם זאת מיד כדי להמשיך בפעילותה המודיעינית בלבנון, בשל הימצאותו של חיזבאללה".
 
לדבריו, את הירי ביצע סוכן ישראל מתוך תחום לבנון. סולימאן טען עוד, כי ישראל מעוניינת להסלים את המצב בגבול הצפון, ושיגור הרקטה באמצעות סוכן ישראל תואם את האינטרס של ישראל להסלמה.
 
"אחריותה של ישראל היא אחת הסיבות לכך ואף החשובה בהן. אני סבור כי על ישראל לטפל בבעיה העיקרית, המתבטאת במתקפותיה על ירושלים ועזה, סירובה לזכות השיבה, המשך הבנייה בהתנחלויות והשבת הזכויות לבעליהן", אמר סולימאן.

נציין, כי צבא לבנון איתר אתמול ופירק יחד עם כוחות יוניפי"ל ארבעה טילי קטיושה שהוכנו לשיגור באזור הכפר חולה, בגבול עם לבנון.

אתמול התלוננה שגרירת ישראל בארה"ב, גבריאלה שלו, בפני מזכ"ל האו"ם, על ירי הרקטה, והדגישה כי ישראל רואה בממשלת לבנון כאחראית על כל ירי היוצא משטחה. "ממשלת לבנון היא אחראית בלעדית לכל פעילות עוינת בשטח, וישראל מצפה שהאירועים החמורים האחרונים יבואו לידי ביטוי באופן ברור ומדויק בדו"ח הקרוב של החלטת מועצת הביטחון 1701, ובדיון הצפוי להתקיים בחודש נובמבר במועצת הביטחון בעקבותיו".