יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דו"ח גולדסטון יידון באו"ם

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הודיע הלילה בניו-יורק, כי העצרת הכללית של האו"ם תדון ביום רביעי הבא בדו"ח גולדסטון, וכי הוא ממתין להחלטות שיתקבלו. המזכ"ל קרא גם לישראל לאפשר את שיקומה של רצועת עזה

אבי משה י"א בחשון תש"ע - 29/10/2009 07:56
מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הודיע הלילה בניו-יורק, כי העצרת הכללית של האו"ם תדון ביום רביעי הבא בדו"ח גולדסטון. הוא גם קרא לישראל לאפשר את שיקומה של רצועת עזה.
 
המזכ"ל הוסיף, כי הוא ממתין להחלטות שיתקבלו במליאת העצרת הכללית, כדי לדעת כיצד לנהוג עם הדו"ח שהוגש על-ידי השופט האנטי-ישראל ריצ'רד גולדסטון.
 
"פניתי כמה פעמים לישראל ולפלסטינים בדרישה לקיים חקירה עצמאית ואמינה", אמר באן במסיבת עיתונאים במרכז האו"ם בניו-יורק, והוסיף: "אני מודע לכך ששני הצדדים אינם מתכוונים לבצע חקירות פנימיות בעקבות הדו"ח".
 
הוא הוסיף, כי הוא תומך תמיכה מלאה בדו"ח גולדסטון, וכי אין בכוונתו להביע את דעתו האם להעביר את הדו"ח למועצת הביטחון או לבית הדין הבינלאומי בהאג, בטרם הדיון בעצרת האו"ם. "אשקול את הכיוון שבו אפעל לפי ההחלטות שיתקבלו בעצרת".
 
הדיון בעצרת הכללית של האו"ם יתקיים לאחר שבשבוע שעבר קיבלה מועצת זכויות האדם של האו"ם בבז'נווה, את מסקנות דו"ח גולדסטון. בעד ההחלטה להעביר את הדיון לעצרת הכללית של האו"ם תמכו 25 מדינות, מול 6 מדינות שהתנגדו, 11 שנמנעו ו-5 מדינות שלא השתתפו בהצבעה.

בנוסף, קרא המזכ"ל לישראל לאפשר את שיקומה של רצועת עזה. "עשרה חודשים אחרי תום הלחימה, אין שום התקדמות בעניין שיקום הרצועה ופתיחת המעברים".

לדבריו, לפני מספר חודשים גוייסו במצרים תרומות בהיקף של כ-4.5 מיליארד דולר, אך רק חלק קטן מהכסף הועבר לעזה. "משפחות פלסטיניות לא זכו לשקם את בתיהן. המרפאות ובתי הספר עדיין הרוסים", אמר