יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אנדרטת הזכרון בעיר מאקאווא שבדרום הונגריה חוללה בידי פורעים

פורעים אנטישמים פגעו באנדרטת הזיכרון בעיר מאקאווה. ההערכה: המבצעים הם קבוצה של ניאו־נאצים

אהרן רוט ט' בחשון תש"ע - 27/10/2009 17:55

אנדרטת הזכרון של הקהילה היהודית במרכז העיר מאקאווה שבדרום הונגריה, חוללה בידי קבוצת אנטישמיים.

היום לפנות בוקר, חיללו קיצוניים אנטישמיים את אנדרטת הזכרון של הקהילה היהודית, הנמצאת במקום מזה כעשרים שנה. יהודי המקום שגילו את האנדרטה המנותצת הזדעזעו עמוקות מחילולה. על האנדרטה נרשמה כתובת הנאצה "איזה 6 מיליונים?"

העיר מאקאווא ממוקמת בדרום המדינה על גבול רומניה, ובה התגוררו אלפי יהודים יראים ושלמים מאות שנים, ועד תשכ"ח התקיימה במקום קהילה פעילה.

משטרת המחוז שהגיעה הבוקר (ג') בכוחות מתוגברים, פתחה בחקירה מקיפה, וכפי הנראה מדובר בקבוצה ניאו־נאצית שעשתה את המעשה החמור, לנוכח הסמיכות לחג הלאומי "המהפכה ההונגרית". ביום זה מתגברות התקריות האנטישמיות מדי שנה, מאז החלו מהומות קשות בבודפשט בשנת 2006, כשבראש הקבוצות האנטישמיות ישנה מפלגה הונגרית חדשה 'יוביק' התומכת בניאו־נאצים באירופה.

ראש העיר, ד"ר בוזאש פיטר, הביע את צערו בשיחה טלפונית אמש בפני הרב דוד מרגלית, יו"ר הועד העולמי של מאקאווא, ואמר שהנחה את המשטרה לטפל מיד בפרשה ולערוך סיורים בכל שעות היממה סביב האתרים היהודיים, כשהוא הבטיח שבקרוב יותקנו 40 מצלמות מיוחדת ברחבי העיר למען בטחון התושבים. גויים מקומיים אחדים הביעו את בושתם והציעו לשלם מכספם את שיפוץ ושיחזור האנדרטה שחוללה.

המבשר
  [צלם]