יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מעקב בינלאומי אחרי קציני צה"ל שהשתתפו ב"עופרת יצוקה"

ארגונים לזכויות אדם פרו-פלסטיניים, בסיועם של עורכי-דין ממדינות באירופה, החלו להפעיל רשת של מעקבים אחר קצינים בכירים בצה"ל שהיו מעורבים במבצע "עופרת יצוקה", כדי להביא למעצרם בעת כניסתם למדינות אירופה. בבריטניה הרשויות משתפות פעולה

אבי משה ט' בחשון תש"ע - 27/10/2009 10:37
מתחדש מאבקם של ארגונים פלסטיניים וארגונים לזכויות אדם נגד קצינים בצה"ל הקשורים, לטענתם, ל"פשעי מלחמה" שישראל ביצעה, כביכול, במבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. עיתון "הארץ" מדווח הבוקר (ג'), כי ארגונים אלו החלו לאסוף שמות של קצינים בצה"ל והם פועלים במדינות בהן ניתן להוציא נגדם צווי מעצר אם יכנסו לאותן מדינות.
 
לפי הדיווח, עורכי-דין מבריטניה, הולנד, ספרד, בלגיה ונורבגיה, אוספים מאז ינואר השנה עדויות של פלסטינים וממצאים מרצועת עזה, המוכיחים לדבריהם פשעי מלחמה שביצע צה"ל במהלך הלחימה. מדובר בעדויות כלפי קצינים בכירים בצה"ל, בדרגות של מפקד גדוד ומעלה שפיקדו על שלבים שונים של המבצע.
 
איסוף העדויות נעשה באמצעות שליחת עורכי דין מאירופה לרצועת עזה. כך, למשל, לפני מספר חודשים ביקר ברצועה אחד מעובדי משרדו של עורך הדין דניאל מקובר, המרכז את הפעילות בנושא בבריטניה. כמה אזרחים פלסטינים העניקו לו הרשאה להגיש בשמם תביעות כפי שנדרש בחוק הבריטי.
 
עו"ד מקובר סירב לפרט באילו קצינים מדובר או במספרם. "זה תלוי בפרטים של כל מקרה. מדובר בכל מי שיש לו יד באירוע שיכול להיות בו קשר לאישומים פליליים. יש מועמדים שהם מובנים מאליהם אבל גם כאלה שפחות. הכל תלוי בעובדות שבאות מהשטח", אמר, וציין, כי הדו"ח של השופט ריצ'רד גולדסטון "חיזק את הממצאים שלנו כשציין חלק מהמקרים שכבר היו מוכרים לנו".
 
מתברר, כי רשת עניפה, ולא רשמית, של עורכי דין, פועלים במדינות שונות באירופה, במטרה לגבש רשימה של קצינים בכירים שהיו מעורבים בלחימה ברצועה, במטרה לעצור אותם אם ייכנסו לאותן מדינות. את המידע מקבלים עורכי הדין מפעילים בארגונים פרו-פלסטינים, העוקבים אחרי ארגונים יהודיים ופרו-ישראליים המזמינים קציני צה"ל להרצות בפניהם ובחלק מהמדינות הם אף משתפים פעולה עם משטרת הגבולות על מנת לקבל עדכון במקרה שאחד מהקצינים מגיע אל המדינה.
 
לפי הדיווח, מתברר כי מספר ארגוני זכויות אדם פועלים בימים אלה כדי להקים ארגון בינלאומי שיאפשר מעקב צמוד יותר אחרי חשודים בביצוע פשעי מלחמה ועינויים מרחבי העולם והגשת צווי מעצר נגדם.
 
במשרד החוץ אומרים כי הם מודעים לניסיונות שעושים ארגונים פלסטיניים ותומכיהם "לפגוע משפטית ותדמיתית בקציני צה"ל ופועל ביחד עם גורמים נוספים כדי למנוע ניסיונות אלה". ואילו במשרד הפנים הבריטי סירבו להתייחס לשאלה האם קצינים ישראלים נמצאים ברשימות המעקב במעברי הגבול באנגליה.
  1. 1. הבעיה אינה רק דוח זה או אחר. יש להילחם בהסתה בכללותה
    ש. מולאן 27/10/2009 12:36
    הבעיה האמיתית שעימה עלינו להתמודד היא לא דוח זה או אחר של ארגון קיקיוני של האום. הבעיה היא יותר כוללנית – ההסתה. עלינו להתמודד מול כול התופעות של ההסתה. החל מהכללת "הפרוטוקולים של זקני ציון" בתכניות הלימוד במדינות ערב, עבור דרך הצגת סרטים אנטי ישראלים בטלוויזיה התורכית והמצרית, וכלה בהפצת תעמולת שקרים על-ידי ארגוני אנטי-ישראלים. עלינו להילחם בהסתה המתמדת נגדנו על-ידי כוהני דת פנאטיים, על-ידי אמצעי תקשורת חד-צדדיים, ועל-ידי פוליטיקאים אנטישמיים. טיפול משפטי נקודתי בדוח גולדסטון לא יועיל. המערכה צריכה להיות כוללת. ההסתה היא המחסום העיקרי להתקדמות לשלום! העולם הערבי המוסת לא יאפשר לאף מדינאי מתון לעשות שלום עם חזירים וקופים שמטמאים הקדשים מוסלמיים ורוצחים ילדים כדי להשתלט על העולם (שצריך להיות מוסלמי).