יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

איראן מאיימת: ננקום בארה"ב ובבריטניה

יממה לאחר הפיגוע, למרות שארגון המורדים הסוני בדרום איראן נטל את האחריות לפיגוע, מאשים מפקד משמרות המהפכה את ארה"ב ובריטניה בקשירת הקשר לפיגוע: "נהיה חייבים לנקוט בצעדי נקמה על מנת להעניש אותם".

איתן פריד א' בחשון תש"ע - 19/10/2009 12:59

יממה לאחר הפיגוע שאירע אתמול באיראן (א') במחוז במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן, באזור הסמוך לגבול עם פקיסטן ואפגניסטן, בו נהרגו כ-42 בני-אדם, ביניהם קצינים בכירים במשמרות המהפכה של איראן, ומפקד המשמרות מכריז איום על ארצות הברית ובריטניה, כ'גורמים שאליהם השתייכו מתכנני הפיגוע'.


את האחריות לפיגוע נטל על עצמו ארגון המורדים הסוני, ג'ונדאללה (צבאות הא-ל) אשר נוכחותו האלימה באיזור נגד הרוב השיעי באיראן מורגשת לעיתים קרובות, אך זאת לא סיפק את האיראנים,
מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, מאשים היום  (ב') את ארגוני הביון של ארצות הברית, של בריטניה ואף אל מדינת פקיסטאן השכנה, בקשר לארגון הטרור הסוני, שביצע את הפיגוע אתמול בדרום מזרח איראן, ומבטיח נקמה.


לגבי פקיסטאן אמר ג'עפרי, כי מפקד הארגון, עבד אל-מאלכ ריגי, אשר לדבריו "פעל בהוראות שירותי המודיעין הללו, ללא צל של ספק" חייב להיות מוסגר לאיראן על-ידי פקיסטאן, ואף נשיא איראן, מחמוד אחמדינאג'ד םנה לעמיתו הפקיסטאני, אסיף עלי זרדרי, ובשיחה טלפונית בקש ממנו לצאת בשיתוף פעולה למניעת הטרור.


בהתייחסו לארצות הברית ולבריטניה המערביות, אמר במפקד הבכיר, כי "מאחורי הסצנה הזו עומדת מערכת המודיעין של בריטניה ושל ארצות הברית", הוא שב והזהיר: "נהיה חייבים לנקוט בצעדי נקמה על מנת להעניש אותם".


בפיגוע שנערך אתמול בעיר זהדאן שבדרום - מזרח המדינה נהרגו שישה קצינים בכירים, ביניהםהגנרל נור עלי שושטרי -  מפקד זרוע היבשה של הארגון הצבאי, מפקד משמרות המהפכה במחוז, הגנרל מוחמד-זאדה, מפקד משמרות המהפכה בעיר איראנשהר ומפקד יחידת אמיר אל-מואמינין.

פרשנים מערביים סבורים, כי חוסר היכולת של הרפובליקה המוסלמית למגר את הטרור המסלים בשטחה, מביא את קברניטיה לתלות את ההאשמות בקולרם של הגורמים הנוחים מבחינתה.