יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המראה שמציבה ההתנהלות הממשלתית בעת ביקור האפיפיור מובילה למחשבות עגומות

בשם מיליוני אחינו ואחיותינו שנעקדו ונטבחו על קידוש השם תחת הצלב, אין אנו מקדמים בברכה את בואו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 לארץ הקודש

חיים טברסקי (טור אישי) י"ז באייר תשס"ט - 11/05/2009 10:07
לא, איננו מקבלים אותו, ואיננו מקדמים את פניו בברכה. ראש הכנסיה הנוצרית האפיפיור בנדיקטוס ה-16 נוחת הבוקר בישראל, וטירוף המערכות שמשבש את כל ההיגיון היהודי הישן והטוב, נדמה כי מגיע לשיאו. טירוף מערכות אמרנו? זו הגדרה שאינה ממצה דיה את ההתערטלות של מערכות השלטון במדינה מכל זיק של כבוד עצמי יהודי, בהיערכות לקראת בואו של הנציג הבכיר של הכנסיה הנוצרית לביקור בארץ הקודש.

לרגע נדמה כי כולם נאבקים על הזכות לכבד ולהנעים לאפיפיור את שהותו בארצינו: הנשיא מציע להעביר לו כמחווה, שליטה ריבונית על כמה אתרים נוצריים בישראל, ביניהם חדר המצוי במתחם קבר דוד המלך; המשטרה חונכת חדר מצב חדשני ומיוחד לבקרה ושליטה על האירועים; תושבי הרובע היהודי מנועים מלצאת ולבוא מבתיהם לאורך יומיים תמימים לפי הוראה מגבוה; והתקשורת? הו-הו התקשורת, היא יוצאת מגדרה לחלוטין על-מנת לקבל בכבוד הראוי לדעתה את האפיפיור.

עברו הלוט בערפל כבד של יוזף רצינגר הגרמני, הלא הוא בנדיקטוס ה-16, היה מספיק לכשעצמו בשביל לעורר מעט כבוד עצמי בליבותינו. לו היה לנו כבוד שכזה, היינו רוחשים בוז תהומי למי שהיה חבר בתנועות הנוער ההיטלרי ושירת כקצין בצבא הנאצי בימי מלחמת העולם השניה, בה נספו שישה מיליון מבני עמנו, לקול דממת הכנסיה והעומדים בראשה דאז. אבל, גם לולא עבַרו זה, היה עלינו להתייחס באופן שווה-נפש לביקורו של האיש המחזיק בידו את שרביט הצלב הטבול בדמם של מיליונים מאחינו ואחיותינו במרוצת הדורות, ה' יקום דמם.

במשך 24 שנים רצופות, משנת תשמ"א ועד שנת תשס"ה, עת התמנה לאפיפיור, עמד יוזף רצינגר בראש 'הקונגרגיציה של דוקטרינת האמונה', הלא היא האינקוזיציה האיומה הזכורה לשימצה בקורות ימי עמנו. מילה אחת של גינוי והסתייגות ממעשי הטבח שעשו במשך מאות שנים אנשי הגוף הזה, לא נשמע מפיו של האיש, שפתאום דאוג כולו מסבלם של הפלשתינים בארץ הקודש.

גם החזרתו לשורות הכניסה של הכומר הבריטי, ריצ'אר ויליאמסון, המושהה בשל הכחשת השואה, וגם החזרת התיפלה הנוצרית לקירוב ליבם של היהודים לאמונת השקר שלהם, לא מוסיפה לאיש נקודות זכות מבחינתינו. אנשים משכילים (או מסכילים) אינם מתביישים לדבר על-כך שהתקווה היא שהאפיפיור יסכים באופן רשמי ובכתב למחילת עוון היהודים. וכי זקוקים אנו למחילתו? דמם של מיליוני יהודים שנשרפו חיים, שנטבחו ונהרגו בכל מיני מיתות משונות תחת הצלב של דת ההרג והרוע, אינו מאפשר לנו בשום פנים למחול למוסד הכנסייתי אי פעם. מה לנו ולמחילתו או אי-מחילתו?

מאות עלילות דם, בדיות מצחיקות על גניבת 'לחם הקודש' שלהם, כביכול היה לאיזה יהודי מתי שהוא צורך בו, שריפת ספרים, וגזל שיטתי של כל אוצרות הרוח היהודים במשך מאות שנים, הם הנמצאים בקופת השרצים התלויה על גבו של בנדיקטוס ה-16. אם חפץ הוא להשכין אוירה טובה בביקורו באיזור, יואיל נא לפתוח את מחסני הכנסיה ברומא ולהשיב לעם היהודי את הרכוש הגזול הרב שמונח שם מזה שנים רבות, רכוש יקר ערך שנלקח מבתיהם של המוצאים להורג, של הנשרפים בחיים, של הנעקדים והנטבחים בשל אמונתם היהודית ובשל אכזריותם של הנוצרים ומנהיגי הכנסיה.

גם התירוץ המר והקלוש, שכביכול יקדם הביקור תיירות נוצרית בישראל, שתכניס ברבות הימים מטבע זר רב ויקר-ערך לכלכלת ישראל, תירוץ שכשלעצמו אינו מופרך מעיקרו, מתגמד ומאבד מערכו לנוכח ההשקעות המופרעות של עשרות מיליוני שקלים בתשתיות. עמקים יושרו ויערות בוראו בשביל להכין מקומות תיפלה נוחים ומסודרים לנוצרי ולאנשיו. בה בעת שעדיין לא נמצא התקציב המתאים, להבדיל אלף אלפי הבדלות בין קודש לחול, לאירועי ל"ג בעומר והילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, המביאים במשך כל ימות השנה תיירות יהודית מכל העולם, ששיאה הערב ומחר, בהם יפקדו את האתר כחצי מיליון יהודים, בהם הרבה יותר מרבבת תיירים מחו"ל, שהיו כאן גם בשנה שעברה ויהיו גם בשנה הבאה.

כבישים צרים ודרכים משובשות יקדמו את פני מאות האלפים שיגיעו היום למירון. לכך לא נמצא תקציב מדינה ראוי. אין הילולא זו ראויה ליחס שווה-ערך לפי דעתם הקצרה של ראשי השלטון בישראל, לביקור חד-פעמי של איש הנושא על גבו כל כך הרבה דם יהודי שפוך.
  1. 8. הלוואי שמישהו בחלונות הגבוהים יקרא את זה
    ראובן 11/05/2009 19:01
    אולי זה גם ישפיע עליו.
  2. 7. לא יאומן
    שלמה 11/05/2009 18:46
    חייבים להדפיס את המאמר, ולהפיצו בכל רחבי תבל. לתרגם לכל השפות.
  3. 6. שכינתא בגלותא
    ישראל 11/05/2009 15:45
    זה רק מראה כמה אנחנו עמוקים בגלות.
  4. 5. האפיפיור
    חיים קליין 11/05/2009 13:11
    אם אפשר להנפיק את הביוגרפיה המפוקפקת של האפיפיור
  5. 4. ממש מצמרר!
    איתי 11/05/2009 12:45
    ומעורר סלידה...
    מתי יפקחו עינהם מראות שווא?
  6. 3. סוף סוף מאמר שפוי
    שמואל 11/05/2009 11:48
    ממש נכון, וטוב שהדבר מפורסם.
  7. 2. כל מילה בסלע [לל"ת]
    איציק 11/05/2009 11:34
  8. 1. ומלאך רע בעל כורחו יענה, אמן!!!
    יחיאל - עפולה 11/05/2009 11:32
    אני ממש מזדהה עם כל מילה של הרב חיים טברסקי
    עלה והצלח