יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: בכיר חיזבאללה נהרג בפיצוץ בביתו

בפיצוץ מסתורי של מחסן נשק בדרום לבנון נהרג בכיר בחיזבאללה, בנו ושלושה אנשים נוספים. יוניפ"ל חוקר

איתן פריד כ"ד בתשרי תש"ע - 12/10/2009 21:44

דיווחים לבנוניים מצביעים על פיצוץ מסתורי בבניין תלת קומתי  בלבנון, בו נהרגו חמישה בני אדם, ביניהם בכיר בארגון הטרור חיזבאללה.

הרשת הלבנונית אל ערבייה דיווחה הערב על פיצוץ עז שנשמע בביתו של בכיר בארגון החיזבאללה, עבד אל נאצר עיסא, אשר גרם להרוגים ולפצועים במקום.


מדיווח ראשוני עולה, כי בפיצוץ נהרג הבכיר, בנו ושלושה בני אדם נוספים, וכי הפיצוץ נגרם במאגר התחמושת בבניין המגורים בן שלושת הקומות בו התגורר הבכיר, ואוכסן בביתו, כך דיווחה סוכנות הידיעות הבינלאומית- רויטרס.


מנגד- בתחילה דיווח חיזבאללה כי בפיצוץ רק נפגעים וכי אין כל הרוגים, ואף עתה אינו משנה את גרסתו ומפרסם את דבר פגיעתו של אדם אחד בלבד.


חיזבאללה תולה את הפיצוץ במצבורי נשק שנותרו במקום משיירי מלחמת לבנון השניה.


הפיצוץ אירע בעיירה טיר פלסיה באזור צור, למקום חשו אמבולנסים וחלק מן הנפגעים פונו לבית החולים בנבטייה. כוחות המשטרה הלבנונית מתפרשים כעת בעיר.

בעקבות הפיצוץ פנה צה"ל ליוניפ"ל בבקשה שיחקור את המקרה, אשר לדברי גורמים בצה"ל מהווה המחשה נוספת להימצאות נשק אסור בלבנון, כאשר פיצוץ זה חובר לפיצוץ שאירע לפני כארבעה חודשים אף הוא בדרום לבנון, וכאז, אף עתה, טוענים בחיזבאללה כי נגרם בעקבות מצבורי נשק שנותרו מהמלחמה האחרונה.

יוניפ"ל נעתר לבקשת צה"ל וועדת חקירה הוקמה לחקר נסיבות הפיצוץ.

(עודכן: 22:17)