יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שוב: דחייה במועד הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים

חמאס מצא סיבה לדחיית הפיוס עם הפתח': הוראת אבו-מאזן שלא לקיים דיון על דו"ח גולדסטון באו"ם

אבי משה כ"ג בתשרי תש"ע - 11/10/2009 18:41
שוב דחייה במועד חתימת הסכם הפיוס בין חמאס לפתח': שר החוץ של מצרים הודיע אחר הצהרים, כי הטקס נדחה למועד בלתי-ידוע, לאחר שנקבע ליום ראשון בעוד שבועיים.
 
אך למרות ששר החוץ המצרי, אחמד אבו-אל ריט, סירב לפרט את נסיבות הדחייה, בחמאס אומרים, כי הדחייה נובעת מהחלטת הארגון, בעקבות הוראתו של אבו-מאזן לדחות את הדיון באו"ם על דו"ח גולדסטון.
 
אין זו הפעם הראשונה שטקס החתימה על הסכם הפיוס נדחה. בחודשים האחרונים נדחה הטקס פעם אחר פעם, ופרשנים מעריכים, כי גם כאשר ייחתם ההסכם, הוא לא יוביל לפיוס מהותי, אלא להרגעה מינימאלית בעימות בין הצדדים.
 
לפני מספר ימים הורה אבו-מאזן למשוך את הצעת ההחלטה של הארגונים הפלסטיניים, שביקשו להניח על שולחן מועצת הביטחון של האו"ם את דו"ח ועדת גולדסטון נגד פעולותיה של ישראל ברצועת עזה במהלך מבצע עופרת יצוקה.
 
ההחלטה החריפה את היחסים בין הגדה לרצועה, והחמאס החריף את התבטאויותיו נגד יו"ר הרשות אבו-מאזן. כעת, נראה כי נמצאה סיבה נוספת להכשלת תהליך הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים, וכפי שזה נראה כעת, יימצאו סיבות נוספות בעתיד להמשך הכשלת המו"מ.