יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נדחתה העתירה להעמיד לדין את שר הביטחון

בית משפט בלונדון דחה עתירה של פלסטינים שקראו להעמיד לדין את שר הביטחון ברק בגין פשעי מלחמה

דוד שמואלי י"א בתשרי תש"ע - 29/09/2009 21:52
בית המשפט בלונדון דחה הערב (ג') למועד בלתי-ידוע את הדיון בעתירה אותה הגישו משפטנים פרו-פלסטיניים, שדרשו לעצור את שר הביטחון אהוד ברק השוהה בימים אלה בלונדון בחשד לפשעי מלחמה.
 
בקרב גורמים מדיניים בירושלים הובע סיפוק מההחלטה, שמשמעותה כי גם במידה ובית הדין יורה על עיכובו של ברק, הוא ייטוש את בריטניה בטרם לכן, ולצו המעצר נגדו לא יהא כל תוקף.
 
למעשה, השופט הבריטי קיבל את עמדת משרד החוץ הבריטי, על פיה ברק הינו אורח רשמי של מפלגת הלייבור, ומשכך חלה עליו חסינות דיפלומטית, בדיוק כמו על ראש ממשלה ושר חוץ.
 
יש לציין כי החוק הבריטי מאפשר לכל אזרח ואזרח לפנות לבית משפט ולדרוש צו מעצר בגין פשעי מלחמה. הארגונים הפלסטינים מנצלים לא אחת את החוק הזה ואלה פונים שוב ושוב לבתי משפט נגד אישים ישראליים כאלה ואחרים. המקרה הזכור ביותר היה של האלוף במיל' דורון אלמוג שנאלץ לחזור למדינת ישראל עוד בטרם ירד מהמטוס.
 
השר בנימין בן-אליעזר, המשמש בימים אלה כממלא מקומו של שר הביטחון, אהוד ברק, קרא הערב (ג') להיערך לניסיונות בקשה נוספים להעמיד לדין בכירים ישראליים במקומות שונים ברחבי העולם. "צריך למנוע מצב שבו קצין בכיר ייצא לחופשה ויגלה שעומד נגדו צו מעצר", אמר בן-אליעזר בנאומו באסיפת המכון הישראלי לייצוא בתל-אביב.
 
רק לפני חודשים ספורים נחתמה חקירה בספרד נגד שר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, בגין החיסול של סלאח שחאדה ביולי 2002, בו נהרגו מלבד שחאדה אחזרים פלסטינים רבים.