יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מצדיעים לכבאים ולזק"אים

במלאת שמונה שנים לאסון התאומים, נערך טקס הצדעה לכיבוי האש בניו-יורק ולארגון זק"א

שלמה דביר ו' בתשרי תש"ע - 24/09/2009 14:01
במלאת שמונה שנים לאסון התאומים בניו יורק שבארה"ב, הוזמן ארגון זק"א יחד עם "גיבורי" האסון, ארגון כיבוי האש של ניו-יורק, לטקסי זיכרון, הצדעה והוקרה מטעם הקהילה היהודית במנהטן, תחת הכותרת: "הגיהינום של הגיבורים – ניצחונות רוחניים בעידן של טרור".
 
בפיגוע הנורא שאירע בבנייני התאומים ב-11 בספטמבר 2001, נהרגו 343 אנשי כיבוי אש של ניו-יורק בעת פעילותם לחילוץ הלכודים בבניין, תוך מסירות נפש ממש. ארגון זק"א סייע לכוחות ההצלה והביטחון בזיהוי החללים, ואף קיבל עבור כך תעודת הוקרה מעיריית ניו-יורק. בחלוף שמונה שנים מהפיגוע הנורא, ארגנה הקהילה היהודית במנהטן סדרה של טקסי זיכרון והצדעה לנופלים ולמחלצים.
 
משלחת מגוונת של מתנדבי זק"א יצאו להשתתף בטכסים, בהם: יו"ר הארגון יהודה משי זהב, מפקד היחידה הבדואית של זק"א השייח עאקל אל אטרש, מפקד היחידה הימית 'ספיר' של זק"א אילן קרני, מפקד מרחב נגב יהודה לורבר, ועוד.
 
בליל שבת התקבצו עשרות רבות מאנשי הקהילה בבית רב הקהילה, הרב יעקב קרמאייר, לשיחת רעים תחת הכותרת: 'גיבורי הגיהינום בשיחה'. חברי המשלחת של זק"א גוללו בפני המשתתפים את חוויותיהם האישיות בהתמודדות באירועי שגרה וחירום. מרתק היה לשמוע את המתנדבים היהודים והשייח הבדואי, שלמרות הבדלי הדתות, הצלת חיים וכבוד המת מאחד בין כולם.
משלחת מגוונת [צלם]
 
הטקס המרכזי התקיים בבית הכנסת המרכזי בשדרה החמישית במנהטן, בקהילת 'עטרת צבי' בראשותו של הרב יעקב קרמאייר, בהשתתפות מפקד מכבי האש בניו יורק מר סאלבאטור קאסנו, הקפטן בדימוס מר ג'ון ויגיאנו שאיבד את שני בניו באסון התאומים, מפקדי משטרה והכיבוי, חברי משלחת זק"א, רבני וראשי הקהילה.
 
מפקד הכיבוי מר סאלבאטור קאסנו סיפר על האומץ וההקרבה של אנשיו באסון, על מנהיגות יציבה בעת אסון ושיקום ארגון הכבאות אחרי המכה הקשה שהם ספגו. הוא דיבר על המשותף המאחד והמייחד בין ארגון מכבי האש בניו יורק לבין ארגון זק"א, שמתנדביו מחלצים חושים לעזור ולסייע בכל אסון בקצה העולם.
 
הקפטן מר ג'ון ויגיאנו, הודה בחום רב לארגון הכבאים ולארגון זק"א, על העזרה והסיוע באיתור וזיהוי גופותיהם של בניו והעמידה לימין המשפחות בשעותיהם הקשות.
 
יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב אמר בדבריו, שתמיד רואים את כוחות הרדיקליים בעולם שורפים דגליהם של ארה"ב וישראל. "מעולם לא ראו אותם לשרוף דגל ארה"ב עם דגל של מדינה אחרת כל שהיא, כי ישנו הרבה מן המשותף לעם האמריקאי ולעם בישראל. "בלב המלה JERUSALEM נמצאים האותיות USA, ושמחים אנו שאנו בצד שלכם", אמר.
 
מפקד היחידה הבדואית של זק"א השייח עאקל אל אטרש ריתק את הקהל בדברו על כוח האמונה בבורא עולם, שהוא הוא הנותן את הכוח להתעלות מעל לכל, ולהיות חלוצים לפני המחנה בעזרה לזולת.
 
הטקס המרכזי  [צלם]
המארח הדגול רב הקהילה, הרב יעקב קרמאייר אמר שלכבוד גדול הוא לקהילה לארח את האנשים המיוחדים הללו הנקראים בפי כל 'המלאכים', עמים שונים, דתות שונות, מראה שונה, אבל אחדות של רצון ונחישות לעזור ולסייע לזולת, בכל עת ובכל מצב.
 
בתום הטקס העניק מפקד הכיבוי בניו יורק ליו"ר ארגון זק"א, 'כובע פלדה' של הכבאים כשהמספר 343 חרוט עליו, זכר למספר הכבאים שנהרגו בפיגוע. משי-זהב העניק למפקד אפוד זק"א, בברכה שלא יצטרך להשתמש בו. כמו כן העניק רב הקהילה תעודות הוקרה בשם הקהילה לאורחים החשובים.
 
במוצאי שבת, לפני 'הסליחות', הוקרן בפני קהל המאות סרטון על הפעילות חובקת עולם של ארגון זק"א, תחת המסר: 'כאשר הטרור מכה, בפגעי מלחמה, באסונות טבע, זק"א שם. בישראל, בארה"ב, תאילנד, טורקיה, אינדונזיה, סיני, הודו ועוד. להציל את מי שניתן להציל ולכבד את מי שנשאר כבר רק לכבד".