יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב: נערכים להפגנות סוערות נגד אחמדינג'אד

בשעות האחרונות נערכת ניו יורק לקיומן של הפגנות סוערות נגד אחמדינג'אד עת יעלה על דוכן הנואמים בבניין האו"ם ויישא את נאומו. נתניהו, שגרירת ישראל באו"ם גבריאלה שלו וחברי המשלחת הישראלית, יחרימו את הנאום

דוד שמואלי ה' בתשרי תש"ע - 23/09/2009 11:44
 
ניו יורק נערכת להפגנות סוערות שיתקיימו מחוץ לבניין האו"ם עת יעלה נשיא איראן מחמוד אמדניג'אד לנאום. כמו כן, במהלך ביקורו במנהטן יתקיימו הפגנות ברחבי העיר. "אחמדניג'אד רוצח, מכחיש שואה ואנטישמי", אמרו נציגי המפגינים בשיחה עם כלי תקשורת.
 
היום (ד') בערב אמור נשיא איראן לעלות לנאום בפני באי העצרת האו"ם. ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד שגרירת ישראל באו"ם גבריאלה שלו וחברי המשלחת הישראלית, יחרימו את הנאום וייצאו לפני שאחמדיניג'אד יחל לשאת את דבריו.
 
מוקדם יותר אמר הבוקר ראש סוכנות הגרעין של איראן, עלי אכבר סאלהי, כי לישראל אין את היכולת הצבאית הדרושה כדי לפגוע במתקני הגרעין של ארצו.
 
"אני יכול להבטיח לאומה האיראנית שמתקני הגרעין לא יותקפו", אמר אכבר סאלהי והוסיף כי "נקטנו בכל צעדי המנע הנדרשים, לרבות הגנה אווירית ואנו עורכים תרגילים צבאיים באופן קבוע".
 
אמש התראיין מחמוד אחמדינג'אד לסוכנות הידיעות AP ואמר כי "השואה משמשת את ישראל כאמתלה לדיכוי הפלסטינים - והשווה בין השמדתם השיטתית של היהודים לבין מותם של מיליוני בני אדם אחרים במהלך מלחמת העולם השנייה".
 
בהמשך לגלג על אובמה. "שמעתי שמר אובמה אומר שהאיום הבא הוא איראן", אמר אחמדינג'אד, "איראן היא הזדמנות לכולם". התבטאויותיו בראיון נראו כאילו נועדו לרכך את הדימוי של ארצו ולהציג אותה כפתוחה לדיאלוג. הוא חזר על הטענה שאיראן לא מפתחת נשק גרעיני ואמר כי הוא מקווה שהנשיא האמריקני ברק אובמה "ינוע בכיוון של שינוי". במהלך הראיון אמר גם כי "יש לדון בגורמים לחוסר הביטחון ברחבי העולם".