יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החרפה ביחסי ארה"ב -ונצואלה: צ'אבז מאיים בעימות אלים

נשיא ונצואלה אמר הבוקר כי על אזרחי ארצו להכין עצמם לאפשרות של עימות אלים עם ארצות הברית וקולומביה

דוד שמואלי כ"ח באלול תשס"ט - 17/09/2009 09:40
החרפה במתחים בין ארה"ב לוונצואלה: נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבז, אמר הבוקר (ה') בנאום טלוויזיוני כי על אזרחי ארצו להכין עצמם לאפשרות של עימות אלים עם ארצות הברית וקולומביה. לטענת צ'אבז, חיילים אמריקאים עלולים להשתמש בבסיסי הצבא הקולומביאני כדי לרגל אחר ונצואלה או לתקפה.
 
"על העם שלנו להתכונן לאפשרות שהוא יצטרך להגן על הארץ הזאת", אמר צ'אבז לאזרחי עמו. "קולומביה וארצות הברית עשויות להשתמש בבסיסים של קולומביה לצורכי ריגול, ביון נגדי וקשירת קשר".
 
במהלך נאומו שב צ'אבז ואמר כי רוסיה הסכימה להלוות לארצו למעלה משני מיליארד דולר כדי לרכוש כלי נשק מתקדמים, ביניהם טנקים ומערכות הגנה נגד מטוסים.
 
כזכור, ביום ראשון דיווח הבי-בי-סי לראשונה על ההלוואה הרוסית. לדברי צ'אבז, מדובר בכלי נשק המיועדים לקדם את יכולות ההגנה של ונצואלה. "הממשלה הרוסית הסכימה להעניק מימון של 2.2 מיליארד דולר עבור כלי הנשק", אמר צ'אבז בתוכניתו "הלו פרזידנטה", בה אמר כי הכסף עשוי לשמש לרכישת 92 טנקים מסוג טי-72 וכמו כן מערכת S-300 נגד מטוסים.
 
המתיחות בין ונצואלה לבין קולומביה אירעה על רקע כוונתה של בוגוטה לאפשר לארצות הברית גישה למספר בסיסים צבאיים בשטחה.
 
הקולומביאנים מסבירים כי האמריקאים יסייעו למלחמה בסמים ובגרילה השמאלנית, ואף לא יערערו את המצב באזור. צ'אבז, מאידך, טוען כי החלטתה של קולומביה הינה איום על הביטחון של ונצואלה, וכי מערכות ההגנה נגד מטוסים אף יקשו באורח מיידי על התקפה נגד המדינה.