יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עצומה: להחרים את נאומו של נשיא איראן באו"ם

הקונגרס היהודי העולמי קורא לראשי מדינות העולם לנטוש את אולם הכינוסים בעצרת הכללית של האו"ם בשבוע הבא, בעת נאומו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד: "האו"ם הוקם כדי לפעול נגד גזענות ואנטישמיות", אומר רונלד לאודר

יוסף פפר, ניו-יורק כ"ו באלול תשס"ט - 15/09/2009 12:35
חרם בינלאומי נגד הצורר מאיראן: הקונגרס היהודי העולמי פנה אתמול (ב') ראשי מדינות העולם המתכוונים להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם בשבוע הבא, בבקשה להחרים את נאומו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד.
 
כמדי שנה יתאספו בשבוע הבא מנהיגים מכל מדינות העולם, לאסיפה הכללית של האו"ם, במטה האו"ם בניו-יורק. מסביב לבניין ובכל הרחובות הסמוכים במנהטן, תוצב שמירה חסרת-תקדים: שוטרים עם מקלעים יוצבו בכל פינה, אזורים שלמים ייסגרו לתנועת כלי-רכב והולכי רגל, ומולם צפויות להתקיים הפגנות ענק נגד ראשי מדינות שונות ונגד האו"ם עצמו. במילים אחרות: מנהטן, עיר העסקים הגדולה של ארה"ב, תעבור כמה ימים של שיבושים קשים, בגלל ביקורם של ראשי המדינות.
 
בשבוע שעבר דיווחנו ב"אתרוג" אודות ההפגנה ההמונית שקיימו חסידי סאטמאר בניו-יורק נגד ראש הממשלה, מול בניין הקונסוליה הישראלית במנהטן. כעת אנו מתעדכנים אודות הפגנה נוספת, מסוג אחר: ארגון הקונגרס היהודי העולמי, יצא בקמפיין מיוחד, כדי להוציא כמה שיותר מנהיגי מדינות מאולם הכינוסים, בעת נאומו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, המגיע לאסיפה הכללית של האו"ם.
 
הנשיא האיראני, שבשנים האחרונות מצהיר ללא הרף הצהרות לוחמניות קשות נגד מדינת ישראל, כולל מחיקתה מהמפה ר"ל, פרסם עמדות אנטישמיות כשהכחיש את השואה. בדרך-כלל, בנאומיו באו"ם מנצל נשיא איראן את הבמה כדי להשמיע הצהרות מתלהמות נגד מדינת ישראל.
 
בעקבות כך, החליטו בארגון הקונגרס היהודי העולמי לקרוא למנהיגי העולם ולחברי האו"ם, להחרים את נאומו של נשיא איראן.
 
רונלד לאודר, נשיא הארגון כתב במכתב לראשי המדינות, כי במטרה להראות שערכי ויעדי מגילת האו"ם יישמרו באסיפה הכללית השנה, "אנחנו מבקשים מראשי האו"ם לשלוח מסר חזק לאחמדינג'אד, המנצל בקביעות אירועים כאלו, כדי להפיץ איומים והאשמות נגד היהודי, כי התנהגות כזו איננה מקובלת יותר וכי הוא לא יקבל תמיכה בגזענות ובאנטישמיות. משום כך אנו פונים אליכם, מנהיגי העולם ונציגיהם, בבקשה לעזוב את האולם בעת נאומו של נשיא איראן", נאמר במכתב לראשי המדינות.
 
לאודר מציין, כי מאחר ובשנים עברו הוכיח אחמדינג'אד כי הוא ויתר על זכותו המוסרית מהאו"ם, מוטלת חובה על חברי מדינות החברות באו"ם, להראות לנשיא איראן שאי-אפשר "לחטוף את האו"ם". לדבריו, "הארגון הוקם כדי לפעול נגד התקפות שונות ונגד גזענות".
 
האם יצליחו בקונגרס היהודי העולמי במאבק ליציאה מופגנת של ראשי מדינות מאולם האו"ם? ימים יגידו. אך אין ספק כי נשיא איראן, רודף הפרסום והסנסציות, ישמח מאד לראות כי עוד ארגון בינלאומי מדבר אודותיו ומתכונן לביקורו בארה"ב.
 
עם זאת, יש לציין כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא האדם היחיד שהודיע לעת עתה כי בכוונתו להחרים את נאומו של אחמדינג'אד בעצרת הכללית של האו"ם.
  1. 1. איך השגתם את הידיעה הזו
    צביקה 15/09/2009 13:59
    חיפשתי באתרי האינטרנט ולא מצאתי את זה בשום מקום.