יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המפרץ הפרסי: איראן תכננה מגה-פיגוע

שלטונות המפרץ הפרסי עצרו שמונה חשודים בתכנון פיגוע טרור נגד המגדל הגבוה בעולם באבו-דאבי. מעקבים אחרי חברי הרשת שנעצרה, גילו כי הם בקשרים הדוקים עם גורמים קיצוניים באיראן, ששלחו להם חבילות של אמצעי לחימה רבים

אבי משה כ"ו באלול תשס"ט - 15/09/2009 11:13
מעורבותה של איראן באירועי טרור שונים ברחבי העולם, הולכים ומתבררים מדי פעם מחדש. אבל הפיגוע אותו תכננו גורמים איראניים, אמור היה להאפיל על אירועי טרור רבים.
 
מדובר בניסיון לפוצץ את הבניין הגבוה ביותר בעולם בדובאי שבמפרץ הפרסי. לפי דיווח הבוקר (ג') בעיתון "מעריב", סיכלו שירותי הביטחון של איחוד האמירויות את התוכנית לפוצץ את הבניין הגבוה ביותר בעולם, "מגדל דובאי". שמונה חשודים ממדינות ערביות שונות כבר נעצרו. ממשלת אבו-דאבי הטילה איפול מלא על הפרשה.
 
אך למרות ניסיונות האיפול של השלטונות באבו-דאבי, עולה כי חברי הרשת שנתפסה, החזיקו חומר נפץ רב במשקל של כמה טונות, חגורות נפץ מוכנות להפעלה וכמות גדולה של רובים אוטומטיים. כל הנשק הרבים נשלחו במטוסים מאיראן.
 
מגדל דובאי, הגבוה בעולם, אמור להיפתח באופן רשמיב עוד מספר חודשים. גובהו של המבנה 818 מטרים והוא מכיל 160 קומות. עלות הבנייה: מיליארד דולר. הכוונה האיראנית נועדה לסכל את פתיחת המגדל, ומעצרם של החשודים לפני כחודשיים סיכל את המזימה.
 
החשודים, אזרחי המפרץ הפרסי, סורים ופלסטינים, נעצרו בכמה מדינות במפרץ הפרסי. הם נחקרו במשך תקופה ארוכה, והתברר כי יש להם קשרים הדוקים עם משמרות המהפכה באיראן.
 
כיצד הצליחו אותם גורמי טרור להיכנס לנסיכות ראס אל-חימה במפרץ, שם התנהלה עיקר פעילותה של הרשת? מתברר, כי אותה אמירות קטנה מקורבת מאד להנהגה לטהרן, בניגוד למדיניות הממשל המרכזי במפרץ, המנהל מערכת יחסים צוננת עם האיראנים. זוהי נסיכות קטנה הממוקמת בצפון המפרץ הפרסי, סמוך למצרי הורמוז האיראניים.
 
"מעריב" דיווח, כי בשנים האחרונות ממשלת איחוד האמירויות נוכחת בכך שנסיכות ראס אל-חימה שתחת ריבונותה מתגבשת כבסיס איראני. משמרות המהפכה מיסדו קו טיסות ישיר לאמירות של מטוסים קלים, שפעל שלוש פעמים בשבוע. המטוסים נהנו מחסינות, ותכולתם לא נבדקה בעת הנחיתה. בעקבות זאת החלו שירותי הביטחון להעניק תשומת לב יתרה לתנועה מאיראן ואליה.
 
בשל החשד, הם בדקו את המטוסים וגילו כי שמונת החשודים מקיימים מגע הדוק עם גורמים קיצוניים בטהרן ועם אזרחים איראנים השוהים במפרץ. לאחר מעקב ממושך, התברר כי המטוסים הקטנים שהגיעו מאיראן נשאו חומרי נפץ ונשק בכמויות גדולות. התברר עוד, כי יעד המשלוח היה לשמונת החשודים שנעצרו בעקבות כך.