יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רבני אמריקה: "לרכוש לולבים רק משומרי שבת"

רבני ארה"ב יצאו בקריאה פומבית, להיזהר ולרכוש לולבים מזן דרעי, אך ורק מסוחרים שומרי שבת

יוסף פפר, ניו-יורק כ"ו באלול תשס"ט - 15/09/2009 08:19

רבני ארצות הברית יצאו השבוע יצאו בקריאה מיוחדת להיזהר ולרכוש לולבים אך ורק משומרי שבת.

לולבי דרעי הם מיוחדים ביופיים. יש רבים המהדרים לרכוש דווקא מהם לארבעת המינים, אך מתברר שיש צורך להיזהר מאד מהיכן רוכשים, לאחר שבשנה שעברה היה בארה"ב וויכוח תורני בענין לולבים אלו, בעקבות שאלות חמורות בעניני שמיטה.

אך גם בכל השנים, בלי הבעיות של השמיטה, יש שאלות הלכתיות אחרות, וזאת משום שלדאבון כולם, לא כל החקלאים הם שומרי תורה ומצוות. משום כך, יש להיזהר שבעתיים כשרוכשים לולבים המגיעים מארץ ישראל, שיהיו רק מחקלאים שומרי תורה ומצוות.

כעת, כאשר חג הסוכות מתקרב, יצאו גדולי הפוסקים והרבנים בארה"ב בקריאה מיוחדת לציבור החרדים לדבר ד', להזהר ולהישמר מהיכן רוכשים את הלולבים, ושיהיו תחת פיקוחם של רבנים מוסמכים.

על הכרוז שהתפרסם השבוע בחוצות הערים החרדיות בארה"ב, חתמו רבנים מכל החוגים והעדות מרחבי אמריקה.