יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: משעל מגיע מחר לקהיר לחתום על הסכם שליט

עיתון סעודי מדווח, כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, צפוי להגיע בשבת לקהיר, כדי לחתום על הנוסח הסופי של ההסכם לשחרור גלעד שליט, וזאת לנוכח ההתקדמות המשמעותית במו"מ. אתמול הגיעה לקהיר משלחת חמאס מעזה

דוד שמואלי ט"ו באלול תשס"ט - 04/09/2009 13:35
אולי הפעם? ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, עשוי להגיע מחר (שבת) לקהיר, זאת, כדי לחתום על הנוסח הסופי של ההסכם, כך דיווח הבוקר (ו') העיתון הסעודי אל-ווטן.
 
הדיווח הסעודי, המבוסס על מקורות פלסטיניים בכירים, חושף כי התקדמות משמעותית שאירעה במו"מ היא זו שגרמה למשעל להיעתר להזמנה מצד ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן. ראש הלשכה המדינית של חמאס צפוי אף הוא להגיע לקהיר כשהוא מלווה במשלחת של בכירי ארגון החמאס.
 
אתמול אחר הצהריים, עשתה את דרכה לקהיר משלחת בת שבעה בכירי חמאס מעזה. איימן טאהא, מבכירי הארגון ברצועה, אמר כי סוגיית שליט עשויה לעלות במהלך ביקור המשלחות. עם זאת, טען כי לא נרשמה עדיין התקדמות משמעותית בסוגיה זו.
 
בראש המשלחת מעזה עומד ח'ליל אל-חייה, אחד מבכירי חמאס ברצועה. חבר נוסף שהצטרף למסע הוא ניזאר עוודאללה, מראשי הלשכה המדינית של החמאס. עוודאללה מדורג בצמרת מועצת השורא ואף היה מעורב בעבר במשא ומתן על עסקת החיל החטוף
 
על פי הדיווח, למשלחת הצטרף אף המאם הנייה, בנו של ראש ממשלת חמאס, איסמאעיל הנייה. גורם ביטחוני פלסטיני בכיר אחר אמר כי המאם הינו אחת הדמויות המקורבות ביותר לאביו - ראש ממשלת החמאס.
 
בארגון טענו כי הבכירים אמורים להיפגש עם גורמים מצריים לצד הנהגת החמאס בדמשק, כדי לדון בפיוס הפנימי עם הפת"ח. עם זאת, דיווחים ישראליים אחרים יודעים לספר כי אין כל התקדמות בשיחות הפיוס בין שני הפלגים ברצועה, וכי שתי משלחות החמאס, זו מדמשק וזו מעזה, עשויות לעסוק בפרשת החייל החטוף.