יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

המשטרה: לשנות מיקום מעמד ברכת החמה

בשל בעיות בטיחות יועתק המעמד לקרן הרחובות בנין דוד - אהל שרה בשכונת הגפן * בעיריית ביתר עילית הושלמו ההכנות לקליטת האלפים במעמד גדול ומפגן אחדות שטרם נראה כמותו בעיר

שמואל ברזל ח' בניסן תשס"ט - 02/04/2009 14:00

אלפי תושבי ביתר עילית, אנשים נשים וטף בראשות רבני העיר. ראשי הישיבות, רבני הקהילות ואישי ציבור ישתתפו בערב חג הפסח, במעמד המרכזי של תפילת 'ברכת החמה' עצרת התעוררות ומפגן אחדות שטרם נראה בעיר. המעמד הנדיר יתקיים לדרישת המשטרה וכוחות הביטחון בקרן הרחובות בנין דוד - אהל שרה בשכונת הגפן. המתחמים לגברים ונשים הוסדרו והגישה התחבורתית נגישה יותר ובטוחה.

במטה הוועדה המכינה שהקים ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין הושלמו ההכנות לקראת המעמד. המטה מסיים בימים אלה את הכנות המעשיות לקליטת האלפים שיגיעו למעמד. עפ"י התוכנית מיד לאחר תפילת שחרית, שתתקיים בשעת הנץ, יברכו המשתתפים, ברב עם הדרת מלך, בשעה 07:15  בבוקר, את 'ברכת החמה', ייערך סיום מסכת לטובת הבכורים ע"מ לפוטרם מחיוב התענית, יישמעו פרקי תהילים ויקבלו עול מלכות שמיים. בתום ברכת החמה ישאו הרבנים שליט"א דברים לקראת חג הפסח הבעל"ט.  חברי המטה ובהם; מנכ"ל העירייה, ה"ה יהודה גרליץ. עוזר בכיר לרה"ע, ה"ה יהודה דייטש. נציג רבני העיר, הרב פסח בורשטיין. מנהל לשכת רה"ע, ה"ה עקיבא אוביץ. מנהל המחלקה הטכנית, ה"ה מוטי זיידה. מנהל מח' שפ"ע, ה"ה יוסי יונה וה"ה משה א. יעקובזון, נציג חברת 'עילית' נפגשו עם מפקדי המשטרה וכוחות הביטחון לצורך תיאום וקבלת האישורים הנדרשים לקיום העצרת. כמו כן תיאמו חברי המטה את דרכי הגישה והחנייה לכלי הרכב והאוטובוסים. סדרי ומקום הורדת הנוסעים וקליטתם. כך גם הוסדרה התחבורה לעיר וממנה ובתוך העיר ע"י חברת "עילית", והיא תתוגבר לקראת המעמד ובסיומו. המתחם שבו תיערך העצרת, תוכשר לקליטת האלפים והמתחם כולו יאובטח ע"י המשטרה וכוחות הביטחון. ברחבה יוצבו מערכות ההגברה, התזמורת וציוד במות ומחסומים. המטה מזכיר למשתתפים כי יחלק להמונים את סדר 'ברכת החמה' והתפילות הנהוגות.

ישיבת היערכות עם ראש העיר צלם


 
ישיבת היערכות צלם

מטה הוועדה המכינה פרסם את נהלי המעמד. עפ"י הנהלים יתרכזו המשתתפים בקרן הרחובות בנין דוד - אהל שרה בשכונת הגפן. הגישה לרחבת המעמד, לגברים - בצד השמאלי של רח' בנין דוד. לנשים - בצד הימני.

בתיאום עם חברת 'עילית' ייצאו ההסעות המיוחדות החל מהשעה 6:45, בתעריף נסיעה מקומית. על מנת שלא לגרום לעיכובים בהסעות, ניאותה החברה לקבל את התשלום מציבור הנוסעים עד 14 יום אחרי המעמד.

בהודעת המטה נאמר כי הרחובות הר"ן וקדושת לוי (-מהכיכר לכיוון רח' הרב רייטפארט), יהיו חסומים לכלי רכב פרטיים, החל ממחצית השעה לפני האירוע. כך גם הרחובות בנין דוד ואהל שרה, יהיו חסומים לכל סוגי כלי הרכב.

כלי הרכב הפרטיים יוכלו לחנות ברחובות: המגיד ממעזריטש, פנים מאירים, הרב ברים, קדושת לוי (מהכיכר לכיוון שכונת התמר) ושלום רב. לבאים מגבעה א': המעבר לחניונים אלה יתאפשר דרך רח' מהרי"ץ – קדושת לוי - פחד יצחק. חניון מיוחד יוקצה לנכים ולאחמי"ם, ברח' קדושת לוי בחניון הסמוך לרח' אהל שרה. המעבר לחניון זה יתאפשר מכיוון רח' מהרי"ץ-קדושת לוי או מכביש 375. הכניסה למתחם תהי' רק כנגד הצגת אישור כניסה מיוחד. במטה ממליצים להורים לצייד את ילדיהם בפתק ובו שם הילד כתובתו ומספרי הטלפון למקרים בהם יאבדו הילדים את הוריהם. לצד הבמה יוקם מוקד לאיתור ילדים שיסייע לילדים ולהוריהם במידה ואבדו זה את זה.

המטה המיוחד פונה ומבקש בכל לשון של בקשה, שלא לבוא למקום ברכבים פרטיים. בעלי רכבים גדולים, מתבקשים לנהוג בעין טובה, ולאסוף בדרכם אנשים נוספים המבקשים להגיע למעמד. לבקשת המטה ובתיאום עם המשטרה וחברת 'עילית' היציאה מהמעמד לנוסעי התחבורה הציבורית, תהיה דרך רח' אהל שרה בלבד. האוטובוסים לגבעה א', יעמדו ברח' הרב רייטפארט פינת אהל שרה, ולגבעה ב' ברח' קדושת לוי פינת שלום רב. במקום יוצבו שלטי הכוונה והציבור מתבקש להישמע להוראות ולסייע ככל הניתן לקיום המעמד על טהרת הקודש ובסדר הולם.