יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

יש לי מושג

התנצלות האפיפיור – מעט מדי ומאוחר מדי

מתי הודתה הנצרות לראשונה באמיתותה של הדת היהודית?

נ. ליברמן י"ז בסיון תשס"ט - 09/06/2009 08:00

הפעם הראשונה, בה הודתה הנצרות באמיתותה של הדת היהודית היתה בשנת 2000 ה'תש"ס.

לאחר שבמשך אלפיים שנות גלות ממררת הנצרות את חיי העם היהודי, וטובחת בו ללא רחם, רק האפיפיור ה- 255 (או ה-254, תלוי לפי שיטת הספירה), יוחנן פאולוס השני (1987-2005) הואיל להביע הכרה בדת היהודית, והתנצל בפני העם היהודי על הפשעים שביצע נגדו מוסד הכנסיה הנוצרית.

בדרך זו ביקש האפיפיור למחוק במחי התנצלות בלתי מספקת התעללות של אלפי שנים, אשר בהן נרצחו מליוני יהודים, והועברו על דתם אלפים.

בין תקופות הטבח הנוראות אשר ערכו הנוצרים בעם היהודי, אפשר למנות את עלילות הדם, המאפיינות ביותר את תקופת ימי הביניים, אך גם נרשמו בתקופת ה"אנטישמיות המודרנית".

מסעי הצלב הידועים לשמצה.

פוגרומים כמו: גזירות תתנ"ו בימי הביניים,ופרעות "הפ-הפ" אשר נערכו בגרמניה בתקופת הרנסנס.

המרה על הדת בכפיה, וכמובן, תקופת האינקוויזיציה- מוסד חקירות של הנצרות- אשר הוקמה במאה ה-15.

האפיפיור יוחנן פאולוס השני אף ביקר בירושלים, ושם תחב פתק בין אבני הכותל, בו כתב:

"אלוהי אבותינו, אתה בחרת באברהם וצאצאיו להביא את שמך אל העמים. אנו נעצבים עמוקות על התנהגותם של אלה שלאורך ההיסטוריה גרמו סבל לילדיך אלה ומבקשים את מחילתך. ברצוננו להתחייב לאחווה אמיתית עם אנשי הברית. ירושלים 26 מרץ 2000". האפיפיור אף כינה את היהודים כ: "אחינו הבכורים והאהובים".

עם זאת הוביל אפיפיור זה את התהליך להפיכת האפיפיור פיוס ה-12 לקדוש, למרות שנחשב כמי שסייע לנאצים או לכה"פ התעלם מהזוועות ולא הושיט יד לעזרה בתקופת השואה.

לנו נותר רק להמשיך ולהתפלל - "הצילני נא מיד אחי".