יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

ייתכן: רק אחד ההורים ייכלא

הפרקליטות פנתה לבג"ץ בבקשה למנוע מאסרם של זוגות הורים שלהם ילדים עם צרכים מיוחדים, הפרקליטות מבקשת שבמקרים כאלו יאסר רק אחד ההורים. המועצה לשלום הילד מבקשת מבג"ץ למנוע מאסרם במקביל של שני הורים. ניסיונות פשרה בשיתוף הגרי"ד גרוסמן, פרוש ופרס

יוסי בלוך, ה' בתמוז תש"ע - 17/06/2010 11:58
יורדים מהעץ? הפרקליטות פנתה לבג"ץ בבקשה לעיכוב ביצוע פקודת המאסר שהושתה על הורים עמנואל שלהם ילדים עם צרכים מיוחדים, כך שרק אחד מההורים ייאסר. במועצה לשלום הילד פנתה לבג"ץ בבקשה שלא לעצור את שני ההורים במקביל אלא לאפשר להם לבצע את תקופת המאסר לסירוגין, כך שבכל מקרה יוותר הורה אחד בבית.

בהודעת משרד המשפטים נאמר: "בהמשך לפניות כתבים, נבקש לעדכן כי בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, פנתה היום הפרקליטות לבג"צ מטעמים של טובת הילד בעניינם של מס' מצומצם ביותר של ילדים בעלי צרכים מיוחדים זאת בבקשה שרק אחד מההורים ייאסר מטעמים של טובת הילד. הבקשה הוגשה לבקשת משרד הרווחה ובהתבסס על חוות דעת מטעם הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה".

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, פנה לשר המשפטים, יעקב נאמן, בבקשה להחיל תקופות מאסר לסירוגין על ההורים ולא בצוותא כדי להימנע מפגיעה בילדים שנותרו בבית. "נבקש להפעיל את מלוא שיקול הדעת והאחריות, כדי לפרש את הוראת בג"ץ בדרך בה יתבצעו המאסרים, אם יהיה צורך בכך, בצורה מדורגת ולא בו זמנית - דרך שגם תמלא אחר החלטות בית המשפט וגם תמנע פגיעות מיותרות ובלתי מדתיות בילדים שיוותרו בהשגחת אחד מההורים".

במקביל בג"ץ הורה הבוקר להורי הילדות להתייצב במגרש הרוסים בשעה 12:00 לתחילת ריצוי תקופת מאסרם. עם זאת, בג"ץ הותיר פתח להגשת בקשה לביצוע המאסר לסירוגין לכל הורה.

בינתיים נשלמות ההכנות לקראת עצרות הענק. הרבנים שבים וקוראים לנהוג באיפוק ולא להיגרר לפרובוקציה אפשרית מצד התקשורת, המשטרה וגורמי שוליים.
גדולי ישראל שליט"א, בראשות, מרן הגרי"ש אלישיב, מרן הגראי"ל, מרן הגאב"ד, כ"ק האדמו"ר מגור, כ"ק האדמו"ר מסלונים ועוד מחשובי הרבנים, האדמורי"ם וראשי הישיבות מתכוונים לשתתף בהפגנה. על פי קריאת מרן הגראי"ל, ייצאו להפגנה גם בני הישיבות.   

ניסיונות פשרה של הרגע האחרון

בתקווה למנוע את המחאה הקשה, נועד הבוקר נשיא המדינה, שמעון פרס, עם רבה של מגדל העמק, הגרי"ד גרוסמן ועם סגן שר החינוך, ר' מאיר פרוש. השלושה ניסו למצוא נוסחה שתמנע את הקרע העצום בין הציבור החרדי למדינה.

בפתח הפגישה, אמר הגרי"ד גרוסמן, כי "בשעת צרה כזאת, כשהכל רותח, טוב שהוא יביא את הפתרון והשלום. יש לנו כמה רעיונות שמקובלים על כל הצדדים, ואם זה יתבצע, כולם יצאו מרוויחים".

הגרי"ד הוסיף, "המצב כרגע הוא מצב נורא. הקיטוב, השנאה והפילוג מגיעים למצב שזה יהרוס אותנו מבפנים. יש לנו מספיק שונאים מבחוץ וחכמנו מלמדים אותנו שהעוצמה שלנו היא האיחוד הפנימי בתוכנו. פרס הוא סמל השלום כנשיא מדינת ישראל והוא מקובל על כל הציבור".

הנשיא פרס הגיב לדברים ואמר, כי בניסיונות למצוא פשרה "אין מחפשים הפרת עקרונות, אלא שמירת השלום". פרס הוסיף, "אנחנו לא יכולים שיהיה יותר מחוק אחד, יש רק חוק אחד במדינה. אני מאוד מעריך את חכמת הרבנים ואשמע בכבוד רב את דעתם". לדברי הנשיא, "גם אם יש דעות שונות, כולנו רוצים בכבוד לזולת, כבוד לכולם".

פרס פנה לכל הצדדים לנהוג באיפוק. "אני רוצה לפנות לכל הציבור - הדתי, החרדי, החילוני, המסורתי - לנהוג בכבוד איש ברעהו. לנהוג באיפוק. מי שמפגין-מפגין, אבל שחס ושלום לא תהיה התנגשות, שמישהו ייפגע בגוף".