יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

נשלמות ההכנות ליום ההילולא הט"ז של האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע

אלפי חסידי חב"ד בכל אתר ואתר יציינו מחר את יום ההילולא הט"ז של כ"ק האדמו"ר מלובאוויטש זי"ע. אלפים רבים צפויים להצטופף בציון הקדוש בבית החיים 'מונטיפיורי' בניו יורק. בארץ תערך התוועדות המונית בכפר חב"ד

יעקב קליין, ב' בתמוז תש"ע - 14/06/2010 17:51
הילולת הרבי מלובאוויטש זי"ע. מאות אלפי חסידי חב"ד, תלמידיו ומוקיריו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, משלימים בימים אלו את ההכנות לרגל יום ההילולא השישה-עשר של האדמו"ר, שיצוין מחר (ג') ג' בתמוז.

עשרות אלפים צפויים לעלות לציונו של הרבי שבניו-יורק, ולהשתתף בשורה של התוועדויות וכנסים לרגל היום הקדוש. תורים ארוכים ישתרכו במשך עשרים וארבע השעות של יום ההילולא של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, ליד ציונו הקדוש שבבית-החיים 'מונטיפיורי' בניו-יורק. רבבות חסידי חב"ד והמוני בית-ישראל יעלו להשתטח על הציון ולהעתיר תפילה על הפרט ועל הכלל.

בגלל העומס העצום הצפוי, קבעו הממונים על הסדר במקום כי לכל אחד יינתנו שתי דקות בלבד כדי לשהות בתוך ה'ציון', הזמן הדרוש כדי לקרוא 'קוויטל', בעוד שאר התפילות ייאמרו מחוץ למבנה.

ואילו כאן בארץ, העצרת המרכזית תתקיים ביום שני אור לג' בתמוז, סביב שולחנות ערוכים, באוהל האירועים הענק שליד בית-הכנסת 'בית-מנחם' בכפר-חב"ד, והיא מאורגנת ע"י צעירי-אגודת-חב"ד באה"ק, בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב.

ההתוועדות תיפתח בתפילת ערבית ובלימוד חלק ממאמר 'ואתה תצווה', כנהוג. בהתוועדות יישאו דברים הגה"ח הרב מרדכי שמואל אשכנזי, מרא דאתרא דכפר חב"ד; כ"ק האדמו"ר מסאסוב שליט"א; כ"ק האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירה שליט"א מאשדוד, בן הצדיק ה'בבא מאיר' זי"ע; הרה"ח הרב חיים שלמה דיסקין, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בקריית-אתא.

בין האורחים המיוחדים שיבואו לספר על פגישות עם הרבי: ההיסטוריון הד"ר אריה מורגנשטרן, שזכה לקבל שליחות מיוחדת מהרבי בעצם ימי מלחמת יום-הכיפורים; הד"ר אהרון דנציגר, אורתופד מומחה בהדסה עין-כרם, שהיה חבר במשלחת מצוייני צה"ל בשנת תשל"ו ומרגיש מאז חוב מיוחד לרבי ולחסידות חב"ד.

על מופת אישי מיוחד יספר מר ישראל גרנות, כיום יועץ כלכלי, ובשנות השמונים קצין הביטחון של הקונסוליה הישראלית בני-יורק.

בין הדברים ישיר הציבור את ניגוני הרבי , עם הזמר החסידי ר' יוני שלמה ומקהלת חסידי חב"ד.

מצעירי אגודת חב"ד, המארגנים את האירוע הגדול, נמסר, כי השאיפה היא ליצור אווירה של התוועדות חסידית אמיתית שתכבד את דמותו של האדמו"ר ואת כבודה של החסידות המפוארת. בעצרת צפויים להשתתף אלפי חסידי חב"ד ומוקירי הרבי מכל רחבי הארץ.

כמו כן, חסידי חב"ד ינהגו ביום ההילולא על-פי המנהגים שקבע כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש לאחר הסתלקות חותנו, אדמו"ר הריי"צ זצ"ל. הדלקת נר נשמה, כתיבת 'פדיון נפש', לימוד המשניות של אותיות השם, וקיום התוועדויות חסידיות בחוג המשפחה ובכל קהילה ומוסד.

  []

  []