יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12/05/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

אנ"ש

היסטוריה בעדה החרדית: אישרה לסדר קידושין לאדם שהתגרש באמצעות הרבנות

העדה החרדית הסכימה אחרי בדיקה עמוקה לתת אישור קידושין לגט שניתן ע"י הרבנות בחיפה

אהרן רוט ג' בחשון תש"ע - 21/10/2009 20:14

השבוע התקיימה שמחת נישואין שניים לאחד מגדולי תומכי מוסדות התורה בארץ, ובעיקר למוסדות תולדות אהרן, אך שונה חתונה זו מכל החתונות שהתקיימו: אישור נישואין ניתן על-ידי העדה החרדית, למרות שתעודת הגירושין של הכלה ניתנה ע"י רבנות חיפה.

בתחילה כשפנו הזוג להעדה החרדית לבקש את אישורם לעריכת החופה ולקבלת תעודת נישואין, סירבה העדה החרדית בכל תוקף, וזאת לאור אי הכרתם בתעודות נישואין וגירושין שנתנים במוסדות הרבנות הראשית.

הנגיד ראה שאין כאן מקום לפשרות, לא התייאש אלא התחזק יותר, ולא הסכים לוותר אלא להתחתן לפי כללי ההלכה, ואם יש חלילה בעיות עם הגט, וודאי שאינו רוצה בזה.

אחד מידידיו הנאמנים, מראשי חצר 'תולדות אהרן' פנה לרבני העדה החרדית, והסביר להם שמדובר באדם ירא שמים אמיתי, עם לב מאד חם למען מוסדות התורה והחסד, יהודי שמקפיד על קלה שבחמורה ורק בלבושו אינו נראה כאחד מבני החבורה.

"העדה החרדית" החליטה להתעמק בתיק, וחקרו את כל המעורבים בתיק הגירושין, החל מהכלה ועד לעדים, הבעל הראשון ואנשים מתוך הרבנות. לאחר חקירה ודרישה החליטו בעדה החרדית, בצעד חריג וחד-פעמי, לתת אישור לגט שניתן ברבנות חיפה.

השבוע, לאחר תפילת ערבית שערך החתן הנגיד שליט"א במעונו של כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א, נערכה החופה בבנין ישיבת תולדות אהרן בירושלים, כשאת החופה עורך כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א. בברכות בחופה כובד הרה"ח הישיש רבי משה שטרן שליט"א, המפיץ הראשי של ספרי הרה"ק רבי אהרן ראטה זי"ע, ומטעם העדה חרדית הופיע גם הגאון רבי שמואל ברנסדורפר שליט"א, מרבני תולדות אברהם יצחק,  כשרבני וראשי קהילת תולדות אהרן משתתפים בשמחת החתונה ומאצילים מברכתם שפע רב של ברכות.

  1. 2. שאלה
    דוד 21/10/2009 22:33
    קראתי בעיון את המובא כאן, וזה לא מובן, גט כשר הוא גט הנעשה לפי הדין. מה ההבדל בין הגיטין הנעשים ברבנות לבית הנעשים בעדה החרדית? האם יש הבדל בדינים? האם יתכן והגיטין הניתנים ע"י הרבנות אינם כשרים וממילא הרבה משפחות התחתנו על ספק? לפי הסיפור הנ"ל נראה כי יש בידי העדה החרדית "החלטה" אישית לפי המועמד שלפניהם האם להתיר את הגט או לא... ממש מוזר (או שלא הבנתי נכון)
  2. 1. עד כדי כך
    משה 21/10/2009 20:38
    האם אכן העדה החרדית אינה מכירה בגיטין שהונפקו על ידי הרבנות. הרי רוב הגיטין מסודרים בבתי הדין הרבניים. ובכלל האם הם גם בודקים אם הסבתא לא התגרשה ברבנות וצאצאיה מפוקפקים.