יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד התחבורה מאשר נהיגה בניגוד לחוק

משרד התחבורה לא הוציא מכרזים בזמן, ולכן מתחילת החודש הבא לא יהיה אפילו גוף מאושר אחד שיוכל להחזיר רשיון לאחר קורס נהיגה מונעת, עד שהשר ימצא זכיין אחר. מה הפתרון המאולתר? המשרד מאשר לנהגים בפסילה לנהוג באופן חופשי. האחריות על מי?

איתן פריד, י"ג באלול תש"ע - 23/08/2010 14:05

מחדל: עד שיימצא זכיין חדש, לא יפעל בישראל שום גוף שמאושר על ידי משרד התחבורה להעביר את הנהגים שבפסילה קורסים לנהיגה מונעת, שבתומם יוכלו לקבל בחזרה את רשיונם, כך מפרסם היום (ב') משרד התחבורה. משמעות ההכרזה: נהג שבשל עבירות תנועה שביצע, גזר עליו בית המשפט לתעבורה שלילה עד שיעבור קורס נהיגה מונעת - לא יוכל לעבור את הקורס. במשרד התחבורה מצאו פתרון פרובזורי: הנהגים שבית המשפט החליט שלא יוכלו לנהוג לפני שיעברו את הקורס - כן יוכלו להמשיך לנהוג ויקבלו ארכה של חצי שנה, מפני שמי יודע כמה זמן ייקח לשר החרוץ למצוא זכיין חדש? למעשה מוציא משרד  התחבורה את הנהגים שבפסילה לנהיגה על הכביש בניגוד לחוק.

קורסי נהיגה נכונה ורענון לא יתקיימו מהשבוע הבא עד לבחירת זכיינים חדשים.
החל מ- 31 לאוגוסט 2010 לא יתקיימו קורסי נהיגה נכונה (נהיגה מונעת) וקורסי רענון לאחר שזיכיונם של הגופים המפעילים את קורסי החובה יפוג בתחילת חודש ספטמבר. קורסי נהיגה נכונה ורענון יחודשו עם בחירתם של מפעילים חדשים שיזכו במכרז של משרד התחבורה להפעלת הקורסים.

עד כה, ניתן היה לבצע את הקורסים באחד משלושת המוסדות שזכו בשנת 2005 במכרז של משרד התחבורה לבצע את הקורסים. מדובר במכללה למנהל, המכון הארצי לתחבורה ומכללת אפיק. רק בתום הליך בחירת הזכיינים ישלח משרד התחבורה הודעות זימון לנהגים החייבים לבצע קורס בנהיגה נכונה בסיסי וייעודי או קורס רענון.

"נהגים החייבים בביצוע קורס נהיגה מונעת או רענון או נהגים שרישיונם מעוכב בשל אי ביצוע קורסי החובה יוכלו לפנות למשרד התחבורה ולקבל הארכה של רישיון הנהיגה לתקופה של 6 חודשים", כך הודיע היום משרד התחבורה. אם ישנה נחיצות בקורס - מי האחראי למחדל להעניק לנהגים את האפשרות לנהוג בלעדיו. ואם הוא אינו נחוץ כל כך, מדוע מכריחה המדינה את האזרחים לעבור אותו? 

פניית טוג למשרד התחבורה, מדוע לא התארגן המשרד לפני מועד פקיעת הרשיון לקבלת זכינים חדשים, לא  זכתה לתגובה. אולי הם פשוט לא חשבו על הרעיון הזה.