יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אלי ישי: סבא וסבתא מסודן מחכים בבית

מעל בימת הכנסת תקף שר הפנים בציניות את המתחסדים בסוגית ילדי הזרים "לילדים האלו יש סבא וסבתא בחו"ל שמחכים להם". השר קרא לשים קץ לצביעות "צריך לומר לילדים: זהו, נגמר הטיול. הם יבכו?" קריאות לישי בכנסת: "אתה גזען ופרימיטיבי"

איתן פריד, כ"ט באב תש"ע - 09/08/2010 12:08
משיב מלחמה שערה: שר הפנים, אלי ישי תקף הבוקר בחריפות את ההתנגדות שקמה לו בסוגיית ילדי הזרים, והחליט לתקוף בציניות חזרה: "לילדים האילו יש סבא וסבתא שמחכים להם בחו"ל ורוצים לראות אותם", כך אמר בצהריים (ב') השר ישי בדיון  מיוחד שהתקיים בכנסת בנושא. לדברי ישי, כל הסאגה אינה אלא התחסדות מיתממת, שיש להכיר בה ולהתמודד עימה.

"כולם מבינים היטב שההורים משתמשים בילדים שלהם. צריך לבוא לילדים ולומר: 'נגמר הטיול'". ישי המשיך עוד ואמר, כי יש לעצור את ההיתממות המיותרת "ולומר די לצביעות".

במהלך הדיון תקף חבר הכנסת אילן גילאון את השר וקרא לו "גזען ופרימיטיבי". גילאון הנאור ציין בפני השר, כי "הם משתתפים בצבא יותר מהילדים שלך". ישי ביקש שחה"כ גילאון יוצא מאולם הדיונים.

רחמנים בני רחמנים

במהלך הדיון הסוער פנה ישי לחברי הכנסת בשאלה: "מה? אתם יותר רחמנים ממני? ההבדל ביני לבינכם הוא שאני צריך להיות הרע. לי יש אחריות לגורל מדינת ישראל", ישי אמר כי "הוקמה ועדה של משרד החינוך ונציגים משפטיים והתקבלה החלטה להשאיר 800 ולהחזיר את השאר לארץ שלהם",
תפסיקו לבלבל במוח. תפסיקו עם הצביעות, אני לא מגרש ילד ערירי".

בנאומו אמר השר עוד, כי ישראל אינה מדינת הגירה, וכי העובדים הזרים כבר מכירים את מדיוניות ה"בייבי וויזה", כמפתח לשהייה על אדמות ישראל. 
"אנחנו צריכים לעבוד עם חוכמה ועם לב כמו שאמר חיים אורון. אדם שנולד פה אם הוא יודע עברית או לא יודע עברית אני לא מקבל את הקריטריון הזה בכלל. ואם הוא רוצה לשרת או לא רוצה לשרת. שמישהו יקום ויגיד שיש הבדל בין ילד בן יום לבין ילד בן 5. ברגע שאתה מאשר ילד אחד אתה מאשר אחד כפול 10 מינימום". הוא הזהיר כי בין חצי מיליון ל-2 מיליון סודנים עושים את דרכם בדרך לישראל.