יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חקירה ישראלית תמורת ריבה?

ישראל הודיעה כי מהיום תותר הכנסת מוצרי מזון שהכנסתם עד עתה לרצועה נאסרה. בין המוצרים: ריבה, חלבה, צ'יפס, משקאות קלים ועוד. הפלסטינים דורשים אישור להכנסת מלט וחומרי בנייה. גורם בטחוני: אין קשר בין אירועי המשט להחלטה על ההקלות לפלסטינים

יוסי בלוך, כ"ז בסיון תש"ע - 09/06/2010 17:03
לחם עם ריבה - נראה לכם פשוט? בעזה זה הרבה פחות. היום הודיעה ישראל כי היא מאשרת מעתה הכנסת מספר פריטי מזון נוספים לתחומי הרצועה, ביניהם ריבה, משקאות קלים ועוד – פריטים שעד עתה נאסרו בכניסה לרצועה. בישראל דוחים את הטענות שההקלות באות על רקע הלחץ הבינלאומי בעקבות אירועי המשט.

ראאד פתוח, מנהל המעברים ברצועת עזה, אמר כי בעקבות ההקלות מאפשרת ישראל עתה הכנסה של ריבה, סודה, מיץ, תבלינים, קרם גילוח, צ'יפס, עוגיות וממתקים נוספים. פתוח הביע תקווה כי עד לשבוע הבא תאפשר ישראל הכנסה של משקאות קלים וקופסאות שימורים.

פתוח מחה באזני כתב סוכנות הידיעות כי ההקלות הללו "אינן מקלות את המצור על הרצועה". פתוח הוסיף, "אנו רוצים שהמצור יוסר על הטקסטיל, על הבגדים, על מוצרי הנייר, ציוד משרדי וציוד לבתי ספר".

מנהל המעברים הסביר כי הדבר הנחוץ ביותר לתושבי עזה הוא חומרי בנייה: "בעיקר אנו רוצים שישראל תאפשר הכנסת ברזל ומלט, כי אלה הם המוצרים החיוניים באמת".

הבוקר נועדו שרי פורום השביעייה לדיון מיוחד שבמסגרתו דנו בהקמת ועדת בדיקה לאירועי המשט ובאפשרויות להקל את המצור מעל רצועת עזה כמענה ללחץ הבינלאומי הגדול. אולם טרם יצאה הודעה רשמית על תוכן הסיכומים של חברי השביעייה.

גורם בטחוני דחה בתוקף את ההקשר בין מתן אישור להכנסת חומרים נוספים לרצועה לבין הלחץ הבינלאומי כתוצאה מאירועי המשט, הגורם אמר כי כבר בשנת 2009 החלה עבודת מטה בצה"ל שבמסגרתה גיבשה ישראל רשימת מוצרים שניתן יהיה להכניס לרצועה בהדרגה. הגורם אמר, כי "האמירות לפיהן בוצע הקלות בגלל המשט, הן ניצול ציני של מצב שמעוות את העובדות. גם הפלסטינים וגם גורמים בינלאומיים מכירים היטב את התוכנית שהחלה בסוף השנה שעברה ואמורה להסתיים בסוף חודש זה, עם הכנסת עגלים לרצועה".