יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לבני: "לצאת לרחובות נגד החרדים"

לבני נגד החרדים - יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, החליטה להיצמד לאסטרטגיה חדשה להשבת מעמדה הפוליטי המידרדר, במסגרתה יוצאת לבני במאבק נגד "הכניעה לסחטנות החרדית" וקוראת לנתניהו להקים איתה קואליציה כדי להילחם בכך. לבני קוראת לחילונים לצאת ולהפגין ובעצם ממליצה על אנרכיה כללית, העיקר - להכות בחרדים

אהרן שיין, כ"ג באייר תש"ע - 07/05/2010 08:45
מריחה דם. יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני, מגבשת תכנית שטנית בניסיון למצוא את הדרך בכל מחיר לשוב להנהגת המדינה. איך? על גבם של החרדים.

כבר למעלה משנה שלבני נראית כמי שלא הצליחה ככל הנראה להשלים עם רוע הגזירה – העם בישראל אינו מעוניין לראות את המדינה מובלת על ידי האג'נדה של קדימה. לבני נואשת מהמצב והיא מעוניינת לשוב למרכז העניינים – נראה שהיא בדרך למצוא את הנוסחה – הכה בחרדים. בעקבות כך פותחת לבני במסע הסתה חסר תקדים נגד החרדים ובמסגרתו תנסה להשיב לקדימה את האהדה הציבורית האבודה כשמאחור נושף בעורפה יאיר לפיד.

במסע הפחדה שכותרתו "חולשתו של נתניהו וכניעתו לחרדים" מאשימה לבני את החכי"ם החרדים בסחטנות ובדאגה לאינטרסים הצרים של המגזר שבחר אותם לתפקיד בלבד. לבני טוענת כי ההתנהלות החרדית פוגעת בכלל אוכלוסיית המדינה ולטענתה גם בציבור החרדי עצמו – לבני חשה כי הדבר, למרבה דאגתה, גורם לישראלים רבים להתרחק מהדת ומהיהדות בשל תחושת המיאוס מהפוליטיקאים החרדים. 

מקורביה של לבני רואים בעימותים האחרונים סביב סוגיות שנוגעות לעניינים חרדיים הזדמנות להרוויח כמה קולות. מקורב ללבני הסביר, כי "מפלגה בעלת אג'נדה חילונית לא קיימת כיום. קדימה היא מפלגת מרכז שנמצאת בקשר עם כלל הציבור, כולל החרדים, והמתקפה נגד הפוליטיקאים האלה אינה מופנית נגד הציבור החרדי עצמו", ניסה להצדיק עצמו המקורב ללבני (מה שטומי לפיד היה נוהג לומר. א.ש.).

לדברי לבני ומקורביה "עוד לא היתה ממשלה בישראל שנתנה כל-כך הרבה לחרדים כמו ממשלת נתניהו - רק כדי לשמור על שקט בקואליציה", האשימו בסביבת יו"ר קדימה שם מתכוונים להתחיל במסע הסתה אנטי חרדי שבמסגרתו תעלה קדימה הצעות אי-אמון בממשלה על רקע "הכניעה לסחטנות החרדית".
Flash 90


ומדיבורים לדיבורים:
לבני הבוקר (ו') מיהרה להתחיל וליישם את הקו החדש שהיא בחרה בו, ובראיון לכתב 'הארץ', אלוף בן, היא שוטחת משנה אנטי חרדית נוטפת שנאה ובעיקר נודפת תחושת אכזבה עמוקה מכך שתחת הנהגתה קדימה אינה מצליחה למצוא את הנוסחה המתאימה שתשיב אותה אל לשכות הפאר המיניסטריאליות ואל רכבי השרד הממשלתיים. בראיון קוראת לבני לנתניהו להקים קואליציה משותפת "כדי להיאבק בסחטנות החרדית". בנוסף לבני מחזקת את דברי חולדאי וקוראת לחילונים לצאת לרחובות ולמחות נגד החרדים.

בראיון תוקפת לבני: "מדינת ישראל 2010 היא מדינה שבה נשים נוסעות בירכתי אוטובוס, הצלת חיים נדחית מפני עצמות יבשות, גיור למי שרוצה להצטרף לעם היהודי הוא משימה בלתי אפשרית, החזון הציוני נעשה עמום והגדרת המדינה היהודית נמסרה בידי מונופול של פוליטיקה חרדית שמנצלת לרעה את חולשת השיטה והפוליטיקאים".

לבני קוראת להפסיק את תקצוב מוסדות החינוך החרדים אלא אם כן יסכימו ללמד את תכנית הליבה: "הזרקור התמקד בימים האחרונים בציבור החרדי ובלימודי הליבה, ובצדק", קובעת לבני. לדעתה, "הדרך לשינוי עוברת דרך הקופה הציבורית. המצב שבו בתי ספר מתוקצבים ב-100% מתקציב ממשלתי ועירוני, דרך נוסחאות שונות ומשונות, מבלי שיאכפו בהם לימודי ליבה - צריך להיפסק לאלתר. מי שמסרב לקבל עקרונות אלו ולחנך בהתאם - יופחת תקציבו בהתאמה. החקיקה הקיימת היום חלקית, בעייתית ונבנתה טלאי על טלאי בהתאם לכוח הפוליטי של הדורש, או לחולשה הפוליטית של הנותן, או לדיל הפוליטי שקידם דבר מה והפקיר דבר אחר. השינוי אפשרי, אך לא ייעשה בהסכמת המפלגות החרדיות - אין להן סיבה, כל עוד הליכוד כמפלגת שלטון בפועל או בפוטנציה, קשר את גורלו הפוליטי ובכך גם את גורלם של אזרחי המדינה לגחמות הפוליטיקה החרדית. קדימה בראשותי הוכיחה כי אינה ממשכנת את השקפת עולמה. נכון, גם ממשלות קדימה בעבר שילמו, לא רק בכסף אלא גם במהות. קדימה בראשותי נגמלה ולא תעשה זאת עוד" אמרה לבני ששכחה את המאמצים הכבירים שלה לצרף את ש"ס לאחר התפטרותו של קודמה, אהוד אולמרט, אז הסכימה לבני להעניק לש"ס תקציבים בגובה של כמיליארד ש"ח.

לבני מקפידה להתנסח בכללי התקינות הפוליטית: "המיקוד צריך להיות בפוליטיקה החרדית ובמי שנענה לגחמותיה, ולא לתרגום הכעס לשנאה נגד החרדים עצמם. בוודאי שיש למנוע זליגה של הכעס נגד היהדות או נגד התכנים של היהדות במובנה הלאומי, שכן המאבק על קיום ישראל ודמותה אינו רק על קיומה הפיזי אלא גם על כבית לאומי לעם היהודי. התנתקות מאלה כמחאה נגד החרדים תהיה בכייה לדורות".

לבני מצדיקה את קריאתו של חולדאי למרי אזרחי (אך כמובן מקפידה לסייג – שלא יישמע מדי נוקשה), בהקשר לכך אמרה לבני: "אם מדובר במחאה ציבורית, ביציאה לרחוב כדי לחולל שינוי - אני בעד. שייצאו לרחוב, לא כדי לפגוע בחרדים, אלא כדי שהממשלה תבין שיש אנשים שלא יכולים לשאת את הדברים".

גורמים בקדימה מתחו ביקורת על המהלך הפוליטי של לבני וטענו כי "מדובר בטעות - כיוון שלא ברור למה היא צריכה להסתכסך עם כולם או איך זה יעזור לקדימה, גם אם היא תזכה בבחירות".

לא נותר לנו אלא להזכיר ללבני שכשהיא מתקרבת מדי לחלקו האחד של העם היא מתרחקת מאד מצידו השני, כמי שמתיימרת להיות מנהיגת מפלגת מרכז ספק איזו מידה של תבונה פוליטית יש במהלכים מהסוג הזה. ימים יגידו.