יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המצע: דרוס כל דוס

מקרי ההסתה הקשים כנגד המגזר החרדי מתרבים בימים אלו. פוליטיקאים ועיתונאים מחדדים את לשונם וקולמוסם, כל אחד בדרכו הוא, בדרך אל אותה מטרה: מפלגת שינוי החדשה כבר כאן! ראובן שטיין עושה סדר בפרשיות האחרונות של המשתלחים החדשים

ראובן שטיין, י"ט באייר תש"ע - 03/05/2010 15:02
מקרי ההסתה הקשים כנגד המגזר החרדי מתרבים בימים אלו. פוליטיקאים ועיתונאים מחדדים את לשונם וקולמוסם, כל אחד בדרכו הוא, בדרך אל אותה המטרה. הם מזהים ממשלה חלשה ומרחרחים בחירות בשטח. פרשנים ויועצים פוליטיים כבר אמרו את אשר על ליבם ואם היה מי שהסתיר את המניעים עד הלום – הרי שהמרצע יצא מן השק.

המטרה העיקרית: בניית מפלגת שינוי החדשה. הפעם, קברניטיה ומתכנניה לא לוקחים סיכונים מיותרים. היועצים ממליצים ללכת על 'הטוב ביותר'. רשימת הנבחרים תילקט בפינצטה ומי שלא יקפיץ ויעצבן את הצד הימני כולו, עם עדיפות למתנחלים וחרדים, לא יזכה לראות מקרוב בכיסא עור-הצבי בבית הנבחרים.

מי שהעלה על נס תיאוריה זו, היה עיתון המודיע, במדור דעות. יעקב איזק, אסטרטג פוליטי ופרסומאי, תיאר במאמר לא קצר את מניעיו של גבי גזית והסביר שאין 'מקריות' ו'פליטות פה' בתקשורת הישראלית של 2010. ליקטנו עבורכם קטעים נבחרים מתוך מאמרו.

מי מריץ את מועמדי שינוי לכנסת? • יעקב איזק \ המודיע

"...בעולם התקשורתי של היום, חשוב שנבין, כמעט ואין החלקות פתאומיות, בקרב אשפי תקשורת דוגמת זה שעלה לכותרות. שום דבר לא במקרה, כלום לא קורה בטעות ועל אתר. הכל, ממש הכל, מתוכנן עד לפרטי פרטים. אין לחשוד שדברי הסתה אלו נאמרו כמשיח לפי תומו, אלא תוכננו בקפידה ובדיוק רב, כמקובל במהלך מעין זה...

"...בסקר שייערך בקרוב על ידי מובילי שינוי החדשה, או על ידי השדרן בעצמו, יתבקשו הנסקרים לנקוב בשמות אישים שמרגיזים חרדים. "מי הכי מרגיז את החרדים?" ישאלו את אזרחי ישראל, ביניהם גם נשאלים חרדים. שמו של זה שפער פיו בהכללה גזענית נגד ציבור שלם במדינה, אמור לעטר את הרשימה 'המיוחסת' ובה המצטיינים ביותר בשנאתם לחרדים, לתורתם ולדתם".

בסוף מאמרו, מציע איזק להתעלם מדברי המסית ומנמק: "בואו באמת נתעלם ממנו ולא נהפוך את מסע ההסתה למנוע שיביא לקידומו. בואו נחליט שלא לגייס לו דלק תבערה לאש השנאה שהצית בהבל פיו. זה לא מגיע לו, בטח לא מאיתנו". עד כאן דבריו של איזק.

אם חשבתם שזו קונספירציה עלובה של חרדי מאנ"ש, הרי שהיום מתפרסם מאמר נוקב בתקשורת השמאלנית. פחות מיממה לאחר שראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, פער את פיו ומתח ביקורת קשה על מערכת החינוך החרדית, יש כבר מי שמציע לחולדאי לרוץ לראשות הממשלה.

אין ספק. מפלגות השמאל בכנסת לא מספקות את הסחורה. העבודה כבר לא מה שהיה, מרצ כמעט נמחקה וקדימה מאכזבת את המפה הציבורית כולה. כאן המקום לקרוא את הלך הרוח בצד השמאלי של המפה הישראלית.

חולדאי, רוץ לראשות הממשלה • רועי כ"ץ \ וואלה

"שלום רון חולדאי וברוך הבא למרוץ על ראשות מפלגת העבודה. תהינו באמת כמה זמן תצליח להחזיק את עצמך בבניין המכוער של עיריית תל אביב בכיכר רבין מבלי להבין עד כמה הפוליטיקה הארצית קוראת לך. גנרל לשעבר בחיל האוויר, איש חינוך וראש עירייה רב השפעה, שילוב שאין יועץ תקשורת שלא היה חותם עליו בעיניים עצומות. אותו יועץ תקשורת שאמר לך ללכת על הברכיים של הציבור החרדי בישראל ולקבל על עצמך את תפקיד מנהיג הרוב החילוני השפוי, רגע לפני שלפיד ג'וניור גונב לך את הקרדיט.

"...יש לך סיכוי של ממש לסחוף אחריך את פליטי מרצ המתרסקת, העבודה המדשדשת וקדימה המאכזבת. נכון, יהיו כמה שמאלנים שיצקצקו בלשון על הסגנון הכוחני שלך, אבל כדאי שיזכרו שרק מי שפינה בלי למצמץ תושבים מכפר שלם והצליח להרוס את אוסישקין למרות הלחץ הציבורי, יוכל להתמודד ביום פקודה עם נוער הגבעות ומתיישבי יצהר.

"...תגובתם הקשה והמיידית של קברניטי ש"ס מלמדת על האיום שהצבת. אין לך הרבה זמן להחליט וכדאי לנצל את ההזדמנות שלפניך. אין דבר מחמיא יותר מהתקפה ברוטאלית של אלי ישי, האיש יודע לזהות איום רציני כשהוא רואה אחד. רוץ רון, רוץ". עד כאן.

הוגה דעות זה, שמציע לראש עיריית תל-אביב לרוץ לראשות הממשלה רק כדי להביס את החרדים ולפנות יהודים מביתם, ממש לא מסיח לפי תומו. כאשר הוא כותב 'רגע לפני שלפיד ג'וניור גונב לך את הקרדיט', הוא מתכוון לראשות המפלגה ולא למקום השני או השלישי ברשימה. הרי אין ספק, כי אם שינוי החדשה תקום, גם יאיר לפיד, גם רון חולדאי וגם גבי גזית, יופיעו בראש הנבחרת כמובילי המהפכה החדשה.

לא חשוב לבוחרים מי אמר מה ובאיזו הזדמנות. העיקר שנבחרי המפלגה ישנאו בכל נפשם חרדים, מתנחלים וכל מי שלא כמוהם. צריך הרי שמישהו יטפל בתופעה הזו של חרדיזם, לפני שאלה יתרבו ויהוו "סכנה קיומית למדינת ישראל".

אנשי השמאל ידרשו לחוקק איסור לימוד תורה בפרהסיא, ריבוי הילודה יהווה עבירה פלילית, יכניסו למאסר כל מי שימול את בנו לאור יום, בבתי כנסת שעוד לא הספיקו להרוס. כדי להציל את מדינת הישראלים. הישראלים אמרנו, לא היהודים.

לתפארת מדינת ישראל.