יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הפלסטינים מתנגדים לבניה ברכס

לאחר שאושרה תוכנית הרחבת שכונת רמת שלמה להפקדה, הפלסטינים מגיבים בזעם: "המו"מ נכשל עוד לפני שהחל, על ארצות הברית לעצור את הפרובוקציה"

ראובן שטיין, כ"ג באדר תש"ע - 09/03/2010 20:27
היום (ג') אושרה תוכנית להרחבת שכונת רמת שלמה בירושלים. בנוסף, המגעים עם הפלסטינים צוברים תאוצה וארצות הברית הודיע כי יש הסכמה בין הצדדים לנהל שיחות קירבה. המו"מ עוד לא החל, וכבר נשמעות חריקות עזות.

דובר הנשיאות הפלסטינית אמר הערב כי החלטת משרד הפנים מטרפדת את המשא ומתן. "ההחלטה על בניית 1,600 יחידות דיור, יחידת התנחלות בירושלים הכבושה - היא החלטה מסוכנת שתגרום לטרפוד המשא ומתן ותגזור כישלון על מאמצי ארצות-הברית עוד טרם החלו".

עוד אמר הדובר כי "כעת ברור שממשלת ישראל איננה מעוניינת במשא ומתן ואיננה מעוניינת בשלום. על הממשל האמריקני להגיב על הפרובוקציה הזאת בצעדים מעשיים, שכן כבר לא ניתן לעבור בשתיקה על הפרובוקציות האלה ודרוש לחץ אמריקני מסיבי שיחייב את ישראל להפסיק את התנהגותה שהורסת את תהליך השלום".

במשרד הפנים הגיבו כי מועד האישור אינו קשור לביקור סגן הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן. במסגרת התוכנית, מוצעת הרחבתה של שכונת רמת שלמה בירושלים לכיוון דרום ומזרח, תוך שדרוג כביש הכניסה הקיים והוספת כביש גישה נוסף מכיוון מערב.

לאחר שהתוכנית אושרה להפקדה, יוכל מי שרוצה להגיש התנגדות בתוך 60 יום ואז תדון הוועדה בהן - דבר שיכול לקחת זמן רב.