יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ביידן: ארה"ב תעמוד לצד אלה שיטלו סיכון למען השלום

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן נפגש הבוקר עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים. בפגישתם דנו השניים בתהליך המדיני עם הפלסטינים ובנושא איראן. בתום הפגישה הצהיר ביידן: "ארה"ב תעמוד לצד כל מי שיקח סיכון למען השלום". נתניהו מקווה להתקדמות המו"מ

אהרן שיין, כ"ג באדר תש"ע - 09/03/2010 14:23
סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, המבקר בישראל נפגש הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. ביידן מקיים בישראל סדרת פגישות עם בכירים במערכת הפוליטית.

בתום פגישתם, מסרו נתניהו וביידן הצהרות לתקשורת. בתום הפגישה, מסרו האישים הצהרות לכלי התקשורת. סגן הנשיא הבטיח על רקע תחילת המגעים עם הפלסטינים כי "ארה"ב תעמוד תמיד לצד אלה המוכנים ליטול סיכון למען השלום", ביידן ציין שאמנם "שיחות הקרבה יתחילו, אך ודאי לא יסיימו את שיחות השלום".

ביידן פנה בדבריו לראש הממשלה: "אני שמח על כך שאתם והפלסטינים הסכמתם להתחיל בשיחות עקיפות, ואני מקווה שבעתיד תהיינה שיחות ישירות, לשלום היסטורי שיבטיח שתי מדינות החיות בשלום ובביטחון זו לצד זו. בשנה האחרונה נקטת אדוני ראש הממשלה צעדים משמעותיים, הקפאת הבנייה בהתנחלויות והקלות בחופש התנועה בשטחים. הפלסטינים גם הם עושים מאמצים בתחומי הביטחון והכלכלה. חשוב מאוד לתת קרדיט כשדברים נעשים" שיבח ביידן את נתניהו.

בהתייחסו לסוגיה האיראנית אמר ביידן למארחו "שיתוף הפעולה שלנו הוא במגוון תחומים, אבל אבן הפינה ביחסינו הוא המחויבות המוחלטת של ארה"ב לביטחון מדינת ישראל. אתה יודע שאין הבדל בין ארה"ב לישראל כשאנו מדברים על ביטחון ישראל. מסיבה זאת, וסיבות נוספות, היה נושא התגרענות איראן נושא מרכזי". ביידן הוסיף "אנו פועלים כדי שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. הם חייבים לעצור דברים נוספים - הפסקת התמיכה בקבוצות טרור. הנשיא אובמה ואני מאמינים שהערבות לביטחון ישראל ושלום כולל במזרח התיכון, יוביל בסופו של דבר ליחסים נורמליים עם כל העולם הערבי" אמר ביידן.

לאחר דברי סגן הנשיא האמריקני, דיבר ראש הממשלה על הקשר החזק בין ישראל לארה"ב, שלדבריו אינו ניתן לניתוק - "גם בנושאים שלא ידועים לציבור". נתניהו אמר, "אנו מעריכים את המאמץ של הנשיא אובמה והאמריקנים להוביל סנקציות קשות נגד איראן. ככל שהסנקציות יהיו חזקות וקשות יותר כך יוכלו האיראנים פחות להתקדם ולאיים".

נתניהו התייחס גם הוא למו"מ המדיני ואמר, "המאמצים מתחילים לשאת פירות. ראשית כל נוודא שאנחנו מגיעים למו"מ הישיר ואני מצפה לעבוד ביחד עם הממשל והנשיא אובמה כדי להגיע לשלום, וגם לוודא שהפלסטינים מכירים בלגיטימיות של ישראל ולהבטיח את הביטחון לדורות".

שני האישים נועדו בתחילה ביחידות ולאחר מכן בצוותא עם פמליותיהם.

טרם הפגישה חתם ביידן בספר האורחים של לשכת ראש הממשלה וכתב לראש הממשלה "ישראל בת מזל שיש לה אותך, ואני בר מזל שאתה חברי"; בתגובה אמר לו נתניהו "ישראל בת מזל שיש לה אותך, ואני שמח שיש לי אותך כידיד".
 
 
קודם לכן נפגש ביידן עם נשיא המדינה, שמעון פרס, במשכן הנשיא בפגישתם אמר ביידן "איראן מבודדת מתמיד, גם בזירה הפנימית וגם בזירה הבינלאומית. העם האיראני עצמו נוקט בסנקציות מוסריות כלפי המשטר בטהרן".
 

בהמשך היום צפוי ביידן להיפגש עם יו"ר האופוזיציה, לבני.