יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

להפסיק את רישום הנישואין?

רב הישוב שערי תקווה ורשם הנישואין בשומרון, פנה במכתב ציני לראש הממשלה, בעניין המשך רישום הנישואין בשומרון בעקבות ההקפאה. "החזר נא את כבודנו הלאומי הנרמס"

ראובן שטיין, י"ז באדר תש"ע - 03/03/2010 21:32
הרב שמואל פיירשטיין, רב הישוב שערי תקווה ורשם הנישואין בשומרון, פנה במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעניין המשך רישום הנישואין בשומרון בעקבות ההקפאה.

הרב תהה בפני ראש הממשלה ושאלו בציניות האם עליו להמשיך ולרשום זוגות  לנישואין נוכח העובדה שאין להם היכן לגור בשל ההקפאה.

"הואיל וממונה אני על רישום הנישואין ברחבי השומרון, אבקשך להבהירנו בעקבות הקפאת הבניה, האם במקביל עלי לעצור את פתיחת תיקי הנישואין לעשרת החודשים הקרובים. זאת מתוך הבנה כי לא כל הזוגות הנישאים הינם בוגרי "סיירת מטכ"ל" ולא יוכלו להשתכן בינתיים באוהלי סיירים, אלא יידרשו למקומות מגורים סבירים ונורמליים ככל האדם, או שמא הדרך הנאותה הינה להגלות את הנישאים אל מעבר לרחבי יהודה ושומרון להרחיקם מקהילותיהם וממשפחותיהם?", כתב הרב לראש הממשלה.

הרב פיירשטיין הדגיש, "אדוני ראש הממשלה ודאי מבין הינך כי זהו מצעד אבסורדי המצעידנו אל עבר מחוזות ודורות אפלים בהם תחמו יהודים בתחומי מושבם באירופה האנטישמית והארורה, כאשר "פריץ" מקומי החליט היכן יתגוררו והיכן לאו, נתיניו היהודים.

"אדוני ראש הממשלה - לא ניתן לעצור חיים", המשיך הרב והוסיף, "לא ניתן לעצור חיים רעננים ומפכים בכל רחבי ארצנו הריבונית נחלת אבותינו. אנא אל תיתן ידך לדרישות גזעניות הנושבות אלינו מרחבי אירופה וממנהיגי ארה"ב".

"גועש ורועש היה העולם כולו, אילו דרישה דומה הייתה מוכתבת להיספאנים ולשחורי העור באחת ממדינות ארה"ב, או לערביי רמלה-לוד במדינתנו, מעל כל במה תקשורתית שמאלנית, מוקיעים היו בעולם כולו את גודל הגזענות הזוועתית.

"אך כאן לפתע דממת אלחוט, שתיקה בתקשורת, אלם בלתי מוסבר, תופס את כל האגודות לזכויות האזרח, המשפטנים הנאורים ובראשם ביהמ"ש העליון, אינם נזעקים לתקן את גודל העוולה של רמיסת זכויות הפרט, לקניין ולחיים נורמליים, שהרי מכים כעת במתיישבים, במתנחלים שנואי נפשם. הידד מוחאים הם כף למקפיאים , מוסרם מוסר כפול, אל נא תשען על מוסר כפול נבזי זה, משענתם משענת קנה רצוץ היא. לא יעמדו הם לצדך בעת מבחן לאומי אמיתי", הוסיף.

לסיום כתב לראש הממשלה, "החזר נא את כבודנו הלאומי הנרמס, הואיל והקפאה מסוג זה, עלולה לזלוג ולגלוש משערי תקווה בפאתי השומרון (מקום מגורי) גם אל פתח תקווה, וגני תקווה בלב גוש דן בשנים הקרובות".