יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו החליט לדחות את ההצבעה במרכז הליכוד

מפלה לנתניהו: אמש קבע בית המשפט המחוזי כי ההחלטה לדחות את הבחירות במוסדות הליכוד, אינה חוקית. בעקבות ההחלטה נאלץ נתניהו לבטל את ההצבעה מחרתיים במרכז הליכוד. גורמים בליכוד: רה"מ מזגזג

אהרן שיין, י"ז באדר תש"ע - 03/03/2010 08:58
 

אמש, לאחר התייעצות שכינס, החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדחות את ההצבעה שתוכננה למחרתיים על הצעתו לדחות את הבחירות למוסדות הליכוד בשנה וחצי. נתניהו החליט למשוך את ההצבעה לאחר שאמש פסק בית המשפט המחוזי בתל אביב כי ההחלטה לדחות את הבחירות אינה חוקית.

בהתייעצות שכינס אמש ראש הממשלה השתתפו, השר משה כחלון, שמכהן גם כיו"ר מרכז הליכוד,  עו"ד דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה, ויועצו הפוליטי של ראש הממשלה, שלום שלמה. השר כחלון הסביר לאחר דחיית ההצבעה, כי עקב החלטת בית המשפט והעובדה שהוגשה עתירה נגד הפסיקה לבית המשפט העליון, בשלב זה ההצבעה אינה רלוונטית. מנגד, אמרו מתנגדי ראש הממשלה "נתניהו שוב זיגזג והתקפל. הוא פחד מתבוסה ולכן העדיף להימנע מבחירות".

נתניהו מנסה כבר תקופה ארוכה למנוע את קיום הבחירות למוסדות הליכוד, אשר לפי חוקת הליכוד אמורות להתקיים בחודש אפריל הקרוב. נתניהו חושש כי אם יערכו בחירות כעת, משה פייגלין מחטיבת 'מנהיגות יהודית' יגדיל מאד את כוחו ויפגע במעמדו של הליכוד. לפיכך, מעוניין נתניהו לדחות את הבחירות בשנה וחצי לשם הגדלת מעגל מתפקדי הליכוד ועמעום השפעתו של פייגלין.  

אנשי פייגלין פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה להורות לנתניהו לקיים את חוקת המפלגה. בית המשפט קיבל את טענת העותרים וקבע כי על הבחירות להיערך במועדן. אולם נתניהו ביקש צו עיכוב ביצוע, משום שלטענתו לא ניתן להיערך לבחירות בפרק זמן כה קצר. אולם גם בקשתו זו נדחתה. בעקבות דחיית בקשתו ערער אמש נתניהו לבית המשפט העליון.