יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סגן נשיא ארה"ב, ביידן ימסור נאום שיפנה לאזרחי ישראל

סגן נשיא ארה"ב ביידן, שיבקר בישראל בשבוע הבא, צפוי לשאת נאום שיפנה לאזרחי ישראל. בנאומו יתייחס לסוגיית הגרעין של איראן. אמש רמז יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הסנאט, ג'ון קרי, כי מטרת הביקור היא 'לרסן' את ישראל מפני פעולה צבאית

אהרן שיין, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 11:39
סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שיבקר בישראל במהלך השבוע הבא, צפוי לשאת נאום מדיני שיפנה ישירות לציבור הישראלי. ביידן יישא את נאומו בפני סטודנטים ומרצים באוניברסיטת תל אביב. בדבריו צפוי ביידן לעסוק במחויבות ארצו לביטחון ישראל, שבאה לידי ביטוי בסוגית הגרעין האיראני ובהנעת תהליך השלום במזרח התיכון.

אמש אמר בירושלים יו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקאי, ג'ון קרי, כי ביידן ירצה לוודא בביקורו בישראל, שעמדות ממשלות ישראל וארה"ב "מיושרות" בעניין המאבק על תכניתה הגרעינית של איראן. קרי רמז עוד כי הביקורים התכופים של בכירים בממשל האמריקני ביניהם הרמטכ"ל האמריקני, נועדו לרסן כוונה אפשרית של ישראל לנקוט בפעולה צבאית באיראן.

עד עתה לא השקיע ממשל אובמה מאמצים לפנות לעבר דעת הקהל בישראל, בשונה מהמאמצים שהשקיע אובמה בריצוי העולם המוסלמי בנאומים שנשא באנקרה ובקהיר, וכן, בנסיעתו המתוכננת לאינדונזיה - המדינה המוסלמית הגדולה בעולם. ביקורו של סגן הנשיא הינו הביקור של האישיות האמריקנית הבכירה ביותר בממשל הנוכחי - בישראל. הנשיא אובמה - מאז שנבחר, לא ראה לנכון לבקר בישראל.

סגן הנשיא ביידן צפוי להגיע לישראל ביום שני הבא, ביקורו יארך 3 ימים ובמהלכו יפגוש בכירים בישראל וברשות הפלסטינית. כאמור, במקביל לעיסוקו בפגישות מדיניות בנושא הסכסוך במזרח התיכון ובסוגיית הגרעין האיראני, הממשל האמריקאי מעוניין לנצל את ביקורו של ביידן גם לטובת העברת מסרים לדעת הקהל בישראל. מקור מדיני ישראלי אמר לתקשורת, כי ביידן מעוניין "לשאת נאום חשוב ובעל משמעות ליחסי ישראל-ארה"ב".

חלקו המדיני של ביקור של ביידן צפוי לעסוק בעיקר בסוגיה האיראנית, כאשר ביידן ידרוש מישראל להימנע מפעולות חד-צדדיות, כגון תקיפה צבאית באיראן – זאת כדי לסייע במאמציה של ארה"ב לארגן חזית עולמית מול איראן.